آجربهمنی یکی از انواع مختلف آجرها میباشد، و در حوزه ساختمان سازی از انواع مختلف آجر استفاده می شود که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند . یکی از این مدل های آجر آجربهمنی است که نام دیگر آن آجرلفتون ، زبره یا سوراخ دار می باشد . این آجرها به صورت ماشینی تولید می شوند و امروز ما در این مقاله به بررسی آجربهمنی و کاربردهای آن می پردازیم .

آجربهمنی چیست ؟

آجربهمنی و کاربردهای آن همانند دیگر آجرها از مصالح ساختمانی می باشد که دارای قدمت زیادی است . این آجرها از خاک رس با گرما تولید می شوند و رنگهای آن قرمز ، گلبهی و زرد می باشد و ظاهر آن مستطیل یا مکعبی و سوراخ های یک شکل داخل آن می باشد و ضخامت آن بین ۳ تا ۵ سانتی متر است و علت رنگی بودن آن به خاطر نحوه چیدن آن در کوره و شیوه پخش آتش دادن آنها می باشد .

مشخصات کلی آجربهمنی

اگر قصد استفاده از آجربهمنی و کاربردهای آن را دارید باید حتما در مورد مشخصات کلی این آجرها اطلاعات کافی داشته باشید که شامل موارد زیر می باشد :

این آجرها دارای سطوح صاف ، سوراخ دار و مستطیلی هستند

در نمای بیرونی ساختمان ها استفاده می شود و دارای مقاومت فشاری بالا هستند

دارای ۱۰ یا ۸ سوراخ برای نفوذ ملات برای دیوارچینی احتیاج است

سطح سوراخ ها از ۲۵ درصد از سطح آجر نباید بیشتر باشد

جنس آن ترد و شکننده است و قابل تیشه زدن نمی باشد

این آجرها برای توکار ( طاق زنی ) ، پشت کار و آجرنما استفاده می شوند

وجود سوراخ ها برای خلاء ، عایق بندی و کم شدن وزن آجر می باشد

کاربردهای آجر بهمنی

آجربهمنی و کاربردهای آن برای نمای بیرونی و دیوارچینی است . ولی مهمترین کاربرد آن برای پروژه های ساختمانی است که احتیاج به آجری با دوام ، مقاوم در برابر یخ زدگی و رطوبت است و در سازه های که نقش باربری را دارند کاربرد دارد . این آجرها برای دیوارچینی محوطه ها ، حیاط منزل ، حصار باغ ها ، سوله ها ، تراس  ویلاها ، منهول فاضلاب و زدن سقف با تیرآهن کاربرد دارند .

فواید آجربهمنی

آجربهمنی و کاربردهای آن بسیار زیاد است و بسیار مقاوم در برابر حرارت و آتش سوزی می باشد و به خاطر شکل تمیز و به اصطلاح شسته رفته برای آجرنمای ساختمان استفاده می شود . این آجرها به افزایش جرم حرارتی ساختمان کمک می کنند و در تابستان و زمستان به راحتی از آن استفاده می شود . داشتن سوراخ در این آجرها به کاهش وزن دیوار و یکپارچگی دیوار به علت عبور ملات کمک می کند و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم می باشد و تحمل بار زیاد را دارد و یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی است . این آجرها اغلب در اصفهان تولید می شوند چون خاک رس اصفهان بهترین نوع خاک رس در ایران است .

ویژگی های آجربهمنی

این آجرهای بهمنی دارای طول عمر بالا ، مقاوم در برابر سرما و گرما ، قابلیت چینش های متنوع ، مقاومت فشاری بالا ، اشغال کردن فضای کم به دلیل ضخامت ، تنوع بالا در رنگبندی و غیره می باشد .

خرید آجربهمنی

آجربهمنی و کاربردهای آن بدین صورت است که  آجربهمنی در سه رنگ قرمز ، گلبهی و زرد می باشد که بیشترین کاربرد را رنگ زرد دارد و از رس تهیه می شود و این آجرها در دو نوع سه طرف و چهار طرف نما تولید می شوند که انتخاب بهتر و خرید آسان شما می توانید به سایت آجرمیهن مراجعه و نمونه های این آجرها را مشاهده کنید.

روش تولید آجربهمنی

آجربهمنی به دو روش تولید می شود کوره هوفمان و کوره تونلی  .

در کوره هافمان احتمال دو رنگ شدن آجر وجود دارد مانند گلبهی که اگر در حین تولید حرارت را کم کنیم رنگ آن گلبهی می شود  ولی در کوره تونلی آجرها به صورت یکدست تولید می شوند و رنگ آنها زرد رنگ می باشد .

سخن پایانی

آجربهمنی و کاربردهای آن را بیان کردیم و امروزه در اکثر پروژه های ساختمانی از آن استفاده می شود و در بازار به این آجرها آجرنما هم می گویند و برای نمای بیرونی ساختمان کاربرد دارد و دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی می باشد و امروزه برای زیباشدن نمای ظاهری ساختمان ها از این آجرها استفاده می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و فروش این آجرها اطلاع حاصل کنید .

0 0 votes
امتیاز به این محصول