یکی از قدیمی ترین نوع آجرها آجرفشاری است که در موقع خشت زدن با دست گوشه های آجر را با انگشت فشار می دهند و به همین دلیل به آن آجرفشاری می گویند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجرفشاری و مشخصات آن می پردازیم.

همینطور میتوانید در مورد قیمت بلوک سقفی نیز بخوانید.

آجرفشاری چیست؟

آجرفشاری و مشخصات آن شامل آجرهایی است که ابعاد آن ۲۲×۱۰×۵/۵ و با ضخامت ۴ یا ۳ سانتیمتر می باشد . این نوع آجرها برای گری چینی و دیوارهای باربر استفاده می شود . این آجرها دارای مقاومت بالا و وزن زیاد هستند . آجرفشاری دارای انواع مختلفی است که شامل آجرفشاری قرمز ، آجرفشاری ماشینی و آجرفشاری کوره ای تقسیم می شود.

ویژگی های آجرفشاری شامل چه مواردی میشود؟

از ویژگی های آجرفشاری و مشخصات آن مقاومت بالای این آجرها در برابر تاثیرات آب و هوایی است و دارای دوام و مقاومت فیزیکی است و استحکام این آجرها  توسط چگالی آن محاسبه می شود که معمولا ۱۶۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب است . این آجرها با شاخص مقاومتی خاص M(n)  معرفی می شوند و n  قدرت آجر را نشان می دهد و مدل های M-350  و M-400  دارای بالاترین قدرت و مقاومت هستند .

از دیگر ویژگی های این آجرفشاری قابلیت هدایت حرارتی است که شاخص حرارتی آنها کمتر از ۴۳٪ است و در جاهای بسیار سرد نمی توان از آن استفاده کرد و قادر به حفظ گرما نیستند . همچنین مقاومت آن در برابر سرمازدگی با شاخص F(n) می باشد که n نماد چرخه انجماد است که تا حد زیادی تخلخل آجر را نشان می دهد که شامل ۷ تا ٪۸ متغیر است.

مقاومت یخ زدگی این آجرها به ۳۰۰ می رسد و میزان جذب آب این آجرها بین ٪۷-۳ می باشد که برای مناطق با آب و هوای مرطوب مناسب است.

از ویژگی های دیگر این آجرها نداشتن ناخالصی های مضر است که به سلامتی انسان ضرر نمی زند.

بیشتر بخوانید:انواع بلوک سقفی

کاربردهای آجرفشاری

از کاربردهای آجرفشاری و مشخصات آن در دیوارچینی و کرسی چینی پی ساختمان می باشد و برای دیوارهای باربر استفاده می شود . به علت جذب خوب ملات و مقاومت بالا در برابر فشار برای قالب بندی فونداسیون هم نیز استفاده می شود و همچنین برای ساختن دور حیاط و دور تا دور ویلاها و خانه های حیاط دار از این آجرها استفاده می کنند. این آجرها به راحتی در دسترس هستند و در بیشتر مناطق کشور تولید می شوند‌.

مزایا و معایب آجرفشاری

از مزایا و معایب آجرفشاری و مشخصات آن مقاومت در برابر رطوبت شدید است و برای آب و هوای مرطوب گزینه مناسبی است . در برابر ضربه بسیار مقاوم است و دوام این آجرها در مقایسه با آجرهای دیگر بسیار زیاد است و به دلیل جذب آب بالا قدرت چسبندگی با ملات سیمانی را دارد . دارای ایمنی برای سلامت انسان و محیط زیست می باشد . این آجرها خاصیت ضد بخار دارند و گرد و غبار و دوده در اثر باران جذب آجر نمی شود . قیمت این آجرها بسیار مقرون به صرفه است و از آجرهای دیگر ارزان تر می باشد.

از معایب این آجرفشاری وزن بالای آن می باشد که برای ساختمان های چند طبقه مناسب نیست و عایق حرارتی خوبی برای حفظ گرمای خانه نیستند و به علت انبساط حرارتی تغییر شکل می دهند و به مرور زمان دچار تورم و ترک خوردگی می شوند و در برابر عوامل مختلف آسیب پذیر هستند.

قیمت آجرفشاری

قیمت این آجرها نسبت به آجرهای دیگر ارزان تر است و قیمت آن به ابعاد و رنگ و مصالح به کار رفته در آن متفاوت می باشد و مهمترین عامل در قیمت این آجرها ضخامت آنها می باشد و قیمت این آجرها به صورت تنی محاسبه می شود  به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه قیمت این آجرها و محصولات دیگر را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

آجرفشاری و مشخصات آن از قدیمی ترین نوع آجرها می باشد و هنوز هم در ساختمان سازی از این آجرها استفاده می کنند و شامل بهترین مصالح ساختمانی با استاندارد مناسب می باشند و به علت اینکه این آجرها هنگام ساخت و خشت زدن با انگشت فشار داده می شوند آجرفشاری نامیده می شوند که بسیاری از مهندسان سازه از کیفیت این آجرها بسیار راضی هستند  به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این محصولات و محصولات دیگر اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول