آجر رستیک دکوراتیو برگرفته از تم طبیعت است و از دل خود جنگل و کوه الهام می گیرد و همانطور که از اسمش مشخص است Rustic کلمه روستیک یا رستیک به معنای هر نوع دکوری که مشخص کننده یک خانه روستایی که سبک طبیعت را داشته باشد رستیک گفته می شود که یکی از بهترین نوع از آجرهای دکوراتیو می باشد . ما در این مقاله به بررسی آجر رستیک دکوراتیو می پردازیم .

معرفی سبک رستیک ( روستیک )

آجر رستیک دکوراتیو به معنای روستایی و دهاتی است که تداعی کننده طبیعت ساده و زیبای روستا می باشد و این سبک نشان دهنده یک زندگی ساده و آرامبخش برای یک فضای مدرن و امروزی می باشد . در این متریال طبیعی می توان از سنگ و آجر و کاهگل و چوب هم استفاده کرد . از مهمترین ویژگی این سبک گرما و حس صمیمیت و دوستی است که در فضاهای مدرن کمتر دیده می شود و هم به عنوان نمای ظاهری ساختمان و هم به عنوان متریال داخلی ساختمان می توان از این آجرهای دکوراتیو استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت آجر سفالی با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

ویژگی های آجر رستیک دکوراتیو

آجر رستیک دکوراتیو مانند دیگر آجرنماها از کیفیت و ویژگی های بسیاری برخوردار است و ضد رطوبت ، مقاومت در برابر حرارت ، ضد شوره بودن و زیبایی آن از ویژگی های این آجرها می باشد . دارای رنگ ها و سایزهای مختلفی می باشد و تفاوت عمده این آجرهای رستیک با دیگر آجرها در شکل ظاهری و بافت آن می باشد . در اکثر آجرها سطح آجر صیقلی و با روغن مخصوص پوشش می دهند تا مقاومت و زیبایی آن را بیشتر کنند ولی در آجرهای رستیک سطح را صیقل نمی دهند تا همان بافت خشن و طبیعی را داشته باشد و تمام ویژگی های طبیعی خود را حفظ کند البته منظور از بافت خشن این است که حالت طبیعی و گرما و زیبایی خاص خود را به محیط اضافه می کند و از لحاظ ظاهری شبیه به سنگ می باشد .

طراحی آجر رستیک دکوراتیو

در طراحی این آجر رستیک دکوراتیو می توان گفت که معماران و طراحان از این آجرها برای سبک های کلاسیک ، مدرن ، مینیمال ، پست مدرن در کارهای خود استفاده می کنند و هم نشینی رنگ ها در کنار دیوارها باعث می شود که یک دیوار آجری طبیعی در فضای دکوراسیون داخلی منزل داشته باشید . در واقع زیبایی این آجرها داشتن ناهمواری روی این آجرها است که در سبک سنتی بسیار کاربرد دارد و اغلب در رستوران های سنتی این سبک آجرها بسیار مشاهده می شود  و ظاهر این آجرها الگو گرفته از سنگ های لاشه و همچنین تکه چوب است که به صورت نامنظم درکنار هم قرار می گیرند  .

تولید آجرهای رستیک دکوراتیو

آجر رستیک دکوراتیو از نظر جلوه بصری بسیار زیبا هستند و یک کار بی نظیر می باشد . این آجرها با مصالح با کیفیت و مقاومت بالا تولید می شوند و این آجرها دقیقا از خاک رس در دمای ۱۰۰ درجه در کوره ها پخته می شوند و بعد از پخته شدن وارد بخش خشک شدن خواهند شد تا ۱۲ ساعت زمان خشک شدن دارد و بعد اجرای نشستن روی دیوارها را دارند و از آنها برای دیوارها استفاده می کنند  .

و این سبک دارای کهنه کاری و شلخته چینی است و دارای رنگ های طبیعی می باشند و از رنگ های طبیعی در کنار هم از رنگ های روشن نارنجی تا رنگ های قهوه ای استفاده می شود . این طیف رنگ ها با هم قرار نمی گیرد و دارای چیدمان مختلفی هستند و از نظر وزنی نسبت به آجرهای دکوراتیو سنگین تر می باشد و پودرهای بندکشی در هنگام اجرا بین آجرهای رستیک به کار می رود و دارای تنوع رنگ می باشد .دارای ابعاد مختلفی می باشد و بیشتر اندازه های در سایز ۲۰×۵ ، ۲۰×۷ و۱۰×۱۰ می باشد و دارای سرعت نصب بالایی می باشد .

سخن پایانی

آجر رستیک دکوراتیو نشان دهنده یک سبک روستایی و ساده می باشد که محیط و فضای ساده و حس صمیمیت را نشان می دهد که امروزه توجه بسیاری از معماران و طراحان را به سوی خود جلب کرده است و اکثر افراد از این آجرها برای مقاومت و کیفیت خوب آن برای ساختمان ها استفاده می کنند و یک جلوه خاصی که نشات گرفته از طبیعت است به خانه های خود بدهند. به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید .

0 0 votes
امتیاز به این محصول