همانطور که می دانید از این آجرها به عنوان پر کننده ما بین تیرچه در سقف استفاده می شود و جنس این آجرها از سفال تو خالی است و به عنوان یک مصالح پوششی برای سقف کاربرد دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجر سفالی سقفی می پردازیم.

علت استفاده از آجر سفالی سقفی

آجر سفالی سقفی به صورت تو خالی و مشبک در ابعاد و اندازه های مختلف می باشد که این سوراخ ها و مشبک ها باعث کاهش وزن و عایق خوبی برای دما و صدا هستند و مصرف انرژی را به حداقل می رسانند . این آجرها فاصله بین دو تیرچه بلوک در سقف را می پوشانند و مواد اولیه این آجرها خاک رس است و جنس آن از سفال است و یکی از علت های استفاده از این آجرها مقاومت بالا در برابر آتش سوزی دارند و تغییر شکل نمی دهند و از این آجرها برای دیوار چینی و سقف چینی استفاده می شود و این آجرها بسیار مقرون به صرفه هستند و به راحتی قابل دسترس می باشند و سرعت کار را بالا می برند.

پیشنهاد ما به شما : آجر سفالی چیست و انواع آن

کاربرد آجر سفالی

آجر سفالی سقفی2

آجر سفالی سقفی کاربردهای متفاوتی دارد و می توان به جای بلوک سیمانی در سقف از آن استفاده کرد و به خاطر وزن کمتری که دارند بار مرده ساختمان را کاهش می دهند و همینطور در مقابل آتش سوزی مقاوم هستند و به خاطر مقاومت این آجرها در دیوار چینی هم از آن استفاده می کنند.

مزایای مهم استفاده از آجرهای سفالی

آجر سفالی سقفی عایق در برابر صدا و حرارت هستند

مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارند

در اجرا این آجرها با ملات چسبندگی خوبی دارند

قادر به توازن و تعادل در دمای محیط و رطوبت را دارند

دارای ابعاد و اندازه های مشخصی هستند

بسیار مقرون به صرفه می باشند

سرعت انجام کار با استفاده از این آجرها بسیار بالا می رود

فرایند تولید آجر سفالی سقفی

این آجرها از خاک رس تهیه می شوند و خاک آن باید به دور از مواد دیگر باشد و به دو روش قالب گیری می شود که در روش اول خشک است و خاک در قالب فشرده می شود و رطوبت آن بسیار کم است و در روش دوم که خاک به صورت تر و خمیری است که آن را درون قالب منتقل و بعد با دستگاه برش داده و وارد خشک کن می شود که این خشک کن باعث می شود آجر ترک نخورد و بسیار ضروری و مهم است  و بعد وارد کوره می شوند و در درجه حرارت مناسب پخته می شوند و بعد از سرد شدن به مرحله فروش می رسد که در مرحله فروش به بازار عرضه می شود.

پیشنهاد ما به شما : آجرسفید و کاربردهای آن

ابعاد آجر سفالی

آجر سفالی سقفی را با نام بلوک سفالی سقفی هم شناخته می شود که به دو دسته دیواری و سقفی تقسیم می شوند و بر اساس درجه کیفیت به دو دسته درجه ۱ و درجه ۲ تقسیم می شوند که آجر سفال درجه ۱ وزن ‌کمتری دارد و ترک در آن وجود ندارد.

ابعاد آن استاندارد است و دارای ابعاد ۲۰×۲۰×۷ ،۲۰×۲۰×۱۵ ، ۲۰×۲۰×۱۰ سانتیمتر است . بلوک های سفالی دیواری هم با ضخامت ۸ ، ۱۰ ، ۱۲، ۱۵ ، ۲۰ و۲۵ تولید می شوند و طول و عرض آنها ۲۰ سانتیمتر است اما ابعاد بلوک سفالی سقفی بزرگتر از دیواری می باشد که معمولا پهنای آن ۴۰ سانتیمتر است و عرض این نوع بلوک ها ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر است.

 

قیمت آجر سفالی سقفی

با توجه به درجه کیفیت و ابعاد قیمت این آجرها متفاوت می باشد ولی می توان گفت که قیمت این آجر سفالی سقفی از بلوک های سیمانی کمتر است و در خرید این آجرها باید به شکل ، رنگ و یکنواخت بودن سطح آجر توجه کرد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجر میهن مراجعه و قیمت ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

آجر سفالی سقفی یکی از بهترین گزینه ها برای ساختمان سازی و دیوار چینی و سقف چینی می باشد و اکثر سازه ها از این آجرها به علت مصرف کمتر ملات ماسه سیمان و صرفه جویی در زمان و هزینه کارگر استفاده می کنند و دارای مزایای زیادی می باشد و مهمترین مزایای آن مقاوم بودن در برابر آتش سوزی می باشد  به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این آجرها اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول