عایق کاری برای ساختمان ها بسیار با اهمیت است چون در فصل زمستان باعث گرم شدن خانه ها و منازل تا ۵ درجه و در تابستان باعث خنک شدن هوا تا ۱۰ درجه می شود و علاوه بر این باعث کاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجر سفال عایق دار می پردازیم.

آجر سفالی عایق دار چه نوع آجری است ؟

آجر سفال عایق دار یکی از بهترین نوع آجرها می باشد که میزان عایق آن بستگی به دانسیته فوم و یونولیت مصرفی آن دارد که با بکار بردن این دیوارهای عایق شده یک جداره ای از یونولیت خواهید داشت که این عایق باعث کاهش مصرف انرژی و به عنوان یک عایق صوتی هم عمل می کند و از اصوات و سر و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

آجر سفال عایق دار

چگونگی عایق کاری دیوارهای ساختمان

آجر سفال عایق دار بهترین گزینه برای عایق کاری دیوارهای یک ساختمان می باشد که در زمان ساخت ساختمان اجرا می شود که در این روش باید از دو ردیف آجرهای سفالی در جداره های بیرونی و درونی و یک لایه عایق حرارتی که این عایق می تواند پشم و شیشه ، پشم و سنگ و ورقه های پلی استایرن ( فوم – یونولیت ) می باشد و در نهایت لایه نما که می تواند از سنگ و گچ و یا آجرنما استفاده شود . این آجرها یکی از محصولات عالی در بهینه سازی ساختمان می باشد چون با به کارگیری این تیغه های عایق دار حفره ها و فضای خالی درون تیغه ها را می گیرد و به وسیله عایق پر و مسدود می شود.

بیشتر بخوانید: آجر سفالی قرمز

ویژگی های آجر سفالی عایق دار

این آجرها مانع از هدر رفتن انرژی می شود و یک عایق صوتی مناسب است و کیفیت این آجرها بسیار بالا و درجه یک می باشد و این آجرها مقرون به صرفه هستند و ضخامت این آجرها بسیار بالا است چون در زمان استفاده بیشترین کارایی و استحکام را دارند .

این آجرها شکل مکعبی شکل دارند و به صورت دو ردیف مجزا قرار می گیرند و بین آنها یک شکاف کوچکی است که از عایق پر شده است تا در شرایط سخت بهترین عملکرد و کارایی را داشته باشد و تنوع این آجرها بسیار زیاد است بعضی با سایز کوچکتر و لایه نازک عایق و برخی بزرگتر و لایه ضخیم تر عایق را دارد . این آجرها برای دیوارچینی بسیار مناسب هستند و مقاومت بالا در برابر حرارت و استحکام فشاری دارند.

آجر سفال عایق دار

تولید کننده آجر سفال

آجر سفال عایق دار در صنعت ساختمان سازی برای دیوارها کاربرد دارد و از بهترین نوع آجرها می باشد رنگ این آجرها بیشتر زرد است و یک عایق سفت و محکم در بین آن قرار گرفته است . تولید این آجرها به صورت ضخیم و ضخامت بالا می باشد  و شما اگر دنبال خرید این آجرها هستید می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و قیمت عمده و جزیی این محصول را مشاهده نمایید.

بیشتر بخوانید: آجر سفالی چیست و انواع آن

مزایای آجر سفال عایق دار

این آجرهای عایق دار به علت کیفیت و استحکام و مواد استفاده در آن بسیار کاربرد دارد و قیمت این آجرها مقرون به صرفه است و این محصول یکی از سودمندترین مصالح ساختمانی است که هم از لحاظ جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هم یک عایق حرارتی و صوتی است . این آجرها دارای ابعاد استاندارد ۲۰×۲۰×۲۰ ، ۲۰×۲۰×۱۵ ، ۲۰×۲۰×۱۰ تولید می شوند و از مرغوبترین نوع تیغه سفالی هستند و بیشتر پیمانکاران ساختمان از این نوع آجرها به خاطر استحکام و مقرون به صرفه بودن از این آجرها استفاده می کنند.

آجر سفال عایق دار

سخن پایانی

آجر سفال عایق دار از پر مصرف ترین مصالح است که از خاک رس و آب در قالب های سوراخ دار تولید می شود که از یک لایه عایق یا فوم هم در آن استفاده می شود که این لایه عایق برای حرارت و صوت عملکرد خوبی دارد  و فاکتور مهم در انتخاب عایق ها میزان مقاومت حرارتی آنها می باشد هر چه قدر مقاومت بیشتر باشد این عایق حرارت را کمتر از خود عبور می دهد تنها تفاوت این عایق ها در قیمت و محل کاربرد می باشد ولی از نظر مصرف انرژی یکسان هستند  به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این آجرها و محصولات دیگر اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول