آجر سفال ۱۵، یکی از پر مصرف ترین متریال در صنعت ساختمان سازی محسوب می شود. با ورود این محصول به بازار های داخلی و خارجی افراد زیادی خواستار خرید انواع آجر سفال شدند؛ زیرا برای مقاوم سازی  و جلوه ی ساختمان  از هر متریالی مناسب تر می باشد.

آجر سفال ۱۵، یکی از محبوب ترین نوع این محصول می باشد. آجر سفال ۱۵ به علت ویژگی و مشخصات فنی بالا در تمام سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، لذا باعث شده مقاومت و استحکام سازه ها به بالا ترین حد ممکن برسد.

در این مقاله، به صورت مفصل در مورد آجر سفال 15 توضیح داده شده است. اگر تمایل دارید، در مورد کوچک ترین ویژگی این محصول اطلاعات درستی به دست بیاورید؛ این مقاله را از دست ندهید.

چرا در ساختمان سازی بایستی از آجر سفال ۱۵ استفاده کرد؟

زمانی یک سازه ساختمانی از هر لحاظ عالی و مقاوم است؛ که در ساخت آن از متریال های مرغوب استفاده شده باشد. امروزه تنها به وسیله ی مصالح سنتی به ساخت سازه ها نمی پردازند؛ بلکه از مصالح دیگری همچون آجر سفال نیز بهره می گیرند.

آجر سفال در انواع و اقسام مختلفی در بازار موجود می باشد؛ چرا که امروزه آسمان های خراش های گوناگونی در سراسر جهان ساخته شده است و همین طور استفاده از یک نوع آجر سفال باعث کاهش ایمنی و مقاومت ساختمان ها  می شود.

آجر سفال ۱۵، برترین نوع این محصول درجه یک می باشد. بی جهت نیست که آجر سفال ۱۵ در صنعت ساختمان سازی محبوب شده است. یکی از دلایل اصلی، برتر بودن این محصول ممتاز به خاطر مقاومت و استحکام بالای او می باشد. تنها مقاومت و استحکام بالا سبب پر مصرف بودن آجر سفال ۱۵ نشده است، بلکه دلایل دیگری نیز وجود دارد.

از جمله دلایل استفاده از آجر سفال ۱۵ در ساختمان سازی، عبارتند از:

  • دارای رنگ بندی
  • مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان ها
  • مناسب برای ساخت تیغه داخلی و بیرونی
  • مقرون به صرفه

 

تاریخچه آجر سفالی

بشر، به دلیل این که از توانایی عقل بهرهمند است، از همان میلیون ها سال پیش نیز به فکر کشف و اختراع محصولات جدید بوده و هست. یکی از اختراعات بشر، که به ۶۰۰۰ سال پیش بر می گردد و هنوز هم با گذر این همه سال در بازار های داخلی و خارجی فروش بالایی را از آن خود کرده است؛ آجر سفال می باشد.

افراد در گذشته، با گذاشتن گِل رس در زیر نور مستقیم خورشید آجر سفالی درست می کردند. آجر هایی که در گذشته تهیه می شد، از ظاهر و کیفیت بسیار بالایی بهرهمند نبودند؛ لذا بر روی آن ها هیچ گونه آزمایش یا بررسی کیفی ای صورت نمی گرفت. با این حال از بیشتر متریال هایی که در گذشته مورد استفاده می شد؛ بهتر بود.

با ورود علم و تکنولوژی به عرصه ی ساختمان سازی تحولات و تغییرات شگفت انگیزی در آجر سفالی به وجود آمد. تحولات و تغییراتی که در این صنعت رخ داد؛ به نفع تولید کنندگان و مصرف کنندگان بود، چرا که استحکام و مقاومت آجر سفالی افزایش یافت و همین طور در انواع دیگری نیز تولید شدند.

در گذشته آجر سفالی توپر بود، اما با ورود علم و تکنولوژی متخصصان و مهندسان توانستند؛ با بهره گیری از این دو عامل، آجر سفالی توخالی را نیز تولید کنند. از جمله آجر سفالی، که امروزه علل پیشرفت در ساخت و سازی شده است، می توان آجر سفال ۱۵، آجر سفال ۷ و آجر سفال ۱۰ را نام برد.

بیشتر بخوانید:کاربرد آجر سفال در صنعت ساختمان سازی

تاریخچه آجر سفالی

خاصیت آجر سفال 15

افراد، همواره خواستار محصولاتی هستند، که از ویژگی و مشخصات بالایی بهره مند باشد و همین طور کار را برایشان راحت و لذت بخش می کند. یکی از محصولاتی که امروزه در صنعت ساختمان سازی استفاده می شود؛ آجر سفال ۱۵ می باشد.

این آجر، یکی از متریال های بروز و پر منفعت می باشد؛ لذا ساخت و ساز را برای افراد کم هزینه می کند. یکی از ویژگی های برتر آجر سفال ۱۵، سبک بودن آن می باشد.

افراد هیچ گاه نمی توانند تصور کنند، چرا آجر سفال ۱۵ با این که بسیار سبک است؛ اما از مقاومت و استحکام بالایی بهره مند می باشد. این خصوصیت منحصر به فرد باعث شده زمان اجرای آجر سفال ۱۵ نیز در ساختمان ها کوتاه باشد.

از دیگر خصوصیت و ویژگی این آجر ، ضد حریق بودنش است. به همین خاطر در ساختمان های صنعتی،  که احتمال آتش سوزی بالای ۵۰ درصد می باشد؛ مهندسان و معماران از پی تا نمای ساختمان را به وسیله ی این محصول بنا می سازند.

ویژگی آجر سفال ۱۵

0 0 votes
امتیاز به این محصول