با توجه به ساخت و سازهای بسیار زیاد در کشورمان و همچنین گسترش در ساختمان سازی انواع مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان که نقش آجر بسیار مهم می باشد و بوی کهنگی را به مشام می ‌رساند؛ اما حقیقت این است که هرچقدر ساختمان های آجر نما جای خود را به دیگر مصالح ساختمانی دادند، اما اثر تکنولوژی پیشرفت های قابل ملاحظه می باشد آجرها از گذشته تا کنون با تحولات بسیاری همراه هستند و همچنین علاوه بر ساخت و ساز در طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان نقش بسیار مهمی دارد.

یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد آجر می باشد که در هنگام ساخت و ساز و همچنین از نمای بیرونی یک ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد انواع آجر در پروژه های ساختمانی قسمت های مختلف یک ساختمان به سه مورد توجه فعالان صنعت ساخت و ساز می باشد.

 

آجر چیست؟

اگر بخواهیم روش ساخت آجر را برای شما بیان کنیم باید بگویم که ابتدا خاک رس را از محله های نزدیک کارخانه بر می‌دارند و آن را به کارخانه حمل می کنند زمانی که به کارخانه رسید در کارخانه به داخل سنگ شکن می ریزند و هر چقدر که نیاز داشتند مواد شیمیایی های مختلف را به آن اضافه می ‌کنند؛ همان طور که می دانید از گذشته تا امروز به مساله از سنگ شکن یک مقدار کمی آب اضافه می کند تا آن ها را به صورت گرفته خمیری در بیاورد پس از آن مصالح به سمت کمپرسور هدایت می‌ شوند و هر قطعه بریده شده از خمیر به طرف عرضه سیمی هدایت می شود قسمت آن قسمت توسط اندازه های درج شده بریده می شود.

تمامی قطعات مانند خمیر گل رس بزرگ تر از ابعاد تمام شده آجر بریده می شود ولی چند لایه روی هم قرار می گیرند و به همین دلیل فشار زیادی را تحمل می کنند، خمیر به قدری سخت می ‌شود که دیگر نمی تواند لایه‌ های دیگر را تحمل کند را در اتاق‌ های خشک ناب آجر می‌ گذارد و آجرهای به شدت خشک در می ‌آیند آجر ها پس از خشک شدن به داخل کوره می روند و ۲۴ ساعت در دمای بالا قرار می گیرند کوره با گرم خانه ها که طول زیادی دارند اجرا را خشک می کند.

آجر چیست؟

کاربرد آجر سفال چیست؟

آجر سفال یکی از پر کاربرد ترین مصالح در ساختمان سازی می باشد که بیشتر با نام های بلوک سفالی یا تیغه سفالی به فروش می رود، آجر های سفالین مثل بسیاری از اجر ها حالت استانداردی دارد که به خاطر مزایایی که دارد در بیشتر ساختمان‌ سازی ها استفاده می شود. همچنین نوع آجر جذب آب پایینی دارند و استفاده در ساخت باعث می شود ساختمان وزن کم پیدا کند تا آجرهای سفالگری رنگ باشه که مشخصات با سایر سفال ها فرق دارد.

اجر سفال از پروستات آجر هایی هستند که در ساختمان سازی استفاده می شود امروزه برای اینکه ساختمان ها دوام بیشتری در برابر شرایط آب و هوایی و حوادث پیش بینی نشده داشته باشند از این نام ساله استفاده می ‌کنند قیمت این نوع آجر یکی دیگر از مزایای حذف یا دلیل می شود آ نها را استفاده کنند برای دیوارهای داخلی از آجر سفال استفاده کنید باید به ابعاد تیغه های ۱۰ سانتی متر و ۸ سانتی متر خریداری کنید اما اگر محدودیت فضایی داشته باشید شما می توانید از تیغه های سفالی و ابعاد پنج و نیم سانتی متر و یا ۷ سانتی متر استفاده کنید؛ در واقع آجر سفال اصفهان دو کیفیت دارد که شامل درجه یک و درجه دو می باشد.

آجر سفال کاربرد بسیاری دارد به اینکه پرمصرف قیمت ساله به شمار می ‌رود که از خاک رس و آب تشکیل می شود در واقع این آجر 2 سوراخ دارد و در ایران اصولا این شهر اصفهان به خاک رس بسیار خوبی دارد آجرپزی و مصرف آجر سفال بیشتر سایر شهر ها می باشد.

بیشتر بخوانید:بهترین نماهای آجری را بشناسید

کاربرد آجر سفال چیست؟

سخن پایانی

در آخر باید به این که آجر استفاده به عنوان اولین مصالح ساختمانی برای بشر می باشد که در گذشته تا الان یکی از محصول های پر استفاده می باشد که با ترکیب آب و خاک رس به دست می آید و هر شب که در معرض آفتاب قرار بگیرد بیشتر سفت می شود. سفال نیز در کوه‌ های آزاد پذیرفته می ‌شود و هر چقدر حرارت بیشتری که بیند اصطکاک کمتری دارد نحوه نگهداری استخدام در شرکت آجر سفال تاثیر بسیاری دارد به همین دلیل این قضیه مهم است و نباید آن را نادیده بگیرید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول