آجر سه گل چیست؟

دلیل نام گذاری آجر سه گل به دلیل وجود ۳ عدد سوراخ بر روی این آجر سفال می باشد، وجود این سوراخ ها در سطح آجر سفال باعث می شود که سیمان در آن نفوذ کرده و موجب محکم شدن چسبندگی آجر ها به یکدیگر شده و  دیوار بسیار محکم و با استقامت بالایی با آنها ساخته شود.

کاربرد آجر سه سوراخ

این آجر سفال به جهت تکنولوژی تولید دارای سه سوراخ بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است، و از نظر ساختار دارای حجم کمتری بوده و از نظر شکل ظاهری آن کم حجم بوده و قیمت آن مناسب و وزن کمی دارد.این آجر به صورت تر تولید می شود.

مورد استفاده این آجر سفال در ساخت سوله ها  و نیز مکان های تاریخی و نیز دیوارهای  نیمه باربر مورد استفاده قرار میگیرد. در کنار تولید محصولات آجری و سفال های ساختمانی هریک از کابرد خاص و منحصربه فردی برخودار میباشد که در سنعت ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرد.

معمولا دیوارهایی که با این نوع از آجر سفال ها انجام میشود به جهت بارکشی سقف لحاظ میشود، بدین معنی که بار سقف بدون ستون بر روی این دیوارها قرار میگیرد.

انواع آجر سفال سه گل

استفاده از آجر ۳ گل در موارد نما و همچنین توکار استفاده بیشتری دارد.  آجر ۳ گل دارای سه سوراخ به صورت بیضی  است که در دو سایز ۷ در ۹ در ۱۹ سانتی متر و ۵ در ۹ در ۱۹ سانتی متر تولید می شود.

0 0 votes
امتیاز به این محصول