همانطور که می دانید آجر فشاری و آجر ماشینی هر دو از مصالح پر مصرف در ساختمان سازی هستند و هر دو در کارخانه و دستگاه قالب گیری تولید می شوند و این آجرها از نظر شکل ، کاربرد ، مواد اولیه ، مقاومت و غیره با هم تفاوت دارند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی اینکه آجر فشاری بهتر است یا آجر ماشینی می پردازیم.

همینطور میتوانید در مورد قیمت روز آجر سفال نیز بیشتر بدانید.

مقایسه آجر فشاری با آجر ماشینی

در مورد اینکه آجر فشاری بهتر است یا آجر ماشینی می توان گفت که هر دو در ساختمان سازی استفاده می شوند ولی آجر فشاری مقاومت و استحکام بیشتری دارد ولی وزن بالای دارد ولی آجر ماشینی وزن سبکی دارد و قیمت آجرهای فشاری ارزان تر از آجرهای ماشینی است و کاربرد آن از آجر ماشینی بیشتر است که در ادامه به بررسی و مقایسه این آجرها می پردازیم:

تفاوت در شکل ظاهری

آجر فشاری بهتر است یا آجر ماشینی که بهتر است بگوییم این آجرها از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت دارند یعنی آجر فشاری یک دست و سطح آنها زبر است که به همین دلیل به آنها آجر زبره هم می گویند ولی آجر ماشینی سطح صاف و صیقلی دارد و گوشه های گونیاتری نسبت به آجر فشاری دارد و حدود ۸ تا ۱۰ سوراخ روی سطح آن مشاهده می شود.

مواد اولیه استفاده شده در این دو آجر

در مورد اینکه کدام یک از این آجرها بهتر هستندباید گفت که در آجر ماشینی به علت اینکه ترد و شکننده هستند قابلیت تیشه برداری را ندارند و ملات به خوبی به آنها چسبیده نمی شود و از این آجرها نمی توان برای طاق ضربی استفاده کرد ولی آجر فشاری بسیار مقاوم است و ملات به خوبی به آن می چسبد.

آجر ماشینی

کاربرد آجر فشاری و آجر ماشینی

در مقایسه آجر فشاری یا آجر ماشینی به این نکته باید اشاره کرد که آجر فشاری دارای طول عمر و ماندگاری بالایی دارد و استحکام آن زیاد است و در زیر کاری ، سفت کاری ، تیغه چینی ، طاق ضربی ، دیوارهای بارکش ، دور تا دور حیاط یا ویلا قابل استفاده می باشد ولی آجر ماشینی برای دیوارهای باربر که ضد زلزله هستند کاربرد دارد و این آجرها به علت اینکه ضد اسید هستند مقاومت بیشتری در برابر زلزله دارند و تخلخل دارد و آب را کمی جذب می کند . این آجر ماشینی برای نمای ساختمان کاربرد دارد و این آجرها علاوه بر وزن کم دارای استحکام خوبی هستند و در بازار انواع قرمز و زرد آن موجود است.

بیشتر بخوانید:آجرفشاری و مشخصات آن

مقایسه وزن و اندازه این دو آجر

یکی دیگر از مقایسه های آجر فشاری با آجر ماشینی وزن این آجرها است که آجر فشاری در اندازه های ۲۰×۱۰×۵ و ۲۲×۱۱×۵ تولید می شوند ولی آجر ماشینی به ابعاد ۲۲×۱۰×۵/۵ می باشند و دارای سطح صاف و صیقلی هستند و وزن آنها کمتر از آجر فشاری است.

ملات مصرفی در آجر فشاری و آجر ماشینی

ملات مصرفی بر اساس نوع کاربرد آجرها تعیین می شود ولی ملات ها معمولا از سیمان ، ماسه ، مایه آهک ، گل و غیره می باشد که بیشتر برای دیوارهای باربر کاربرد دارد البته ملات گچ و خاک هم برای تیغه های نازک و طاق ضربی هم کاربرد دارد.

نحوه فروش و قیمت

یکی دیگر از مقایسه های آجر فشاری بهتر است یا آجر ماشینی قیمت و نحوه فروش این محصولات است . آجر ماشینی به صورت دانه ای و تکی فروش می رود در حالی که آجر فشاری به صورت تنی به فروش می رسد که هر تن شامل ۴۵۰ الی ۵۰۰ عدد آجر است و آجر فشاری از قدیمی ترین نوع آجرها است و در ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد به همین خاطر قیمت آن ارزان تر است به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه قیمت این آجرها را مشاهده نمایید کارشناسان شرکت آجرمیهن به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به شما مشتریان عزیز می باشند.

سخن پایانی

در مورد موضوع آجر فشاری بهتر است یا آجر ماشینی باید گفت که هر دو این آجرها کاربرد در ساختمان سازی دارند و هر دو دارای استحکام و مقاومت بالایی هستند از آجر ماشینی برای ساخت دیوارهای باربر و نمای ساختمان  استفاده می شود و از آجر فشاری هم در ساخت سازه ها بسیار استفاده می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این آجرها اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول