بلوک های سقفی برای سقف و دیوار ساختمان ها کاربرد دارند و دارای انواع مختلفی می باشند و از عوامل مهم در وزن سقف و وزن سازه همین بلوک های سقفی هستند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع بلوک سقفی می پردازیم.

همینطور میتوانید از دیگر بخش های ما که شامل آجرسفال ارزان میشود نیز استفاده کنید.

انواع بلوک های سقفی

انواع بلوک سقفی شامل بلوک سقفی سفالی ، بلوک سقفی سیمانی ، بلوک سقفی گچی ، بلوک سقفی یونولیتی است که هر کدام از آنها مزایا و ویژگی های خاصی دارند که در ساختمان سازی از آنها استفاده می شود.

بلوک سقفی سفالی

یکی از انواع بلوک سقفی بلوک سقفی سفالی است که برای دیوارچینی و سقف ساختمان کاربرد دارد . این بلوک ها از خاک رس ، آب در قالب های مختلف سوراخ دار به ابعاد مختلف ساخته می شوند و به این بلوک های سقفی سقف تیرچه بلوک هم می گویند و این بلوک ها فاصله بین دو تیرچه سقف را پوشش می دهند.

بلوک سقفی سیمانی

یکی دیگر از انواع بلوک سقفی بلوک سقفی سیمانی است که این بلوک ها از شن ، ماسه و سیمان ساخته می شوند و به دو دسته توپر و توخالی تقسیم می شوند . هرچه وزن این بلوک ها بیشتر باشد مقاومت فشاری آنها هم بالاتر است و این بلوک ها به شکل مکعب مستطیل هستند و برای دیوارهای داخلی و خارجی ، سقف تیرچه بلوک و تیغه ها کاربرد دارند . این بلوک های سیمانی دارای دو دسته متراکم سبک و اسفنجی هستند که برای دیوارهای ساختمان ها از آن استفاده می شود . بلوک اسفنجی سخت تر و مقاوم تر است ولی بلوک سیمانی متراکم مقاومت کمتری دارد و وزن بلوک اسفنجی سبک و به عنوان یک عایق عمل می کند.

بیشتر بخوانید:آجر سفالی تیغه ای

بلوک های سقفی یونولیتی

از انواع بلوک سقفی بلوک سقفی یونولیتی است که به علت وزن سبک به راحتی می توان از آن در سقف ها استفاده کرد و این یونولیت ها از جنس پلی استایرن هستند که برای بتن ریزی سقف از آن استفاده می شود . این یونولیت ها نوعی پلیمر که دارای رنگ سفید می باشند و به عنوان عایق حرارتی ، رطوبتی و صدا کاربرد دارند و در برابر آب ، رطوبت و رشد باکتری ها بسیار مقاوم هستند . در برابر زلزله و سیل و سایر عوامل طبیعی هم مقاوم می باشند و مصرف بتن و فولاد را در سازه کاهش می دهند.

بلوک سقفی گچی

یکی دیگر از انواع بلوک سقفی بلوک سقفی گچی می باشد که ماده اصلی آن گچ و آب است و چون گچ قدرت جذب آب بالایی دارد بسیار محکم و مقاوم می شود و نوع جدید این محصول ضد آب است که برای مناطق مرطوب برای استفاده در سقف گزینه بسیار مناسبی می باشد و در سقف ساختمان های چند طبقه از آن می توان استفاده کرد و از مزایای مهم این بلوک سقفی ارزان بودن آن نسبت به سایر بلوک های سقفی می باشد.

مزایای مهم استفاده از انواع بلوک های سقفی

بلوک های سقفی همه در برابر صدا و حرارت یک عایق مناسب می باشند و در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند و در دیوارچینی و سقف ها از این بلوک ها استفاده می شود و دارای ابعاد و وزن مشخصی هستند و بسیار مقرون به صرفه می باشند و اکثر مهندسان سازه از این بلوک ها به خاطر سرعت بخشیدن به اجرا در سازه استفاده می کنند و سرعت دیوارچینی را بالا می برد و سطح این بلوک ها بسیار صاف و بدون خمیدگی می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید بلوک سقفی

در هنگام خرید انواع بلوک سقفی باید تابعی از ارتفاع کل سقف را در نظر بگیرید و عرض آن بین ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر باشد و رنگ آنها یکنواخت و حدود ۲۰ درصد آب را جذب کند و جنس بلوک ها روی بتن اثر شیمیایی نداشته باشد و ضخامت جدارهای عمودی و افقی بلوک ها ۸ میلیمتر باشد . به همین منظور برای خرید این بلوک ها شما می توانید به سایت آجرمیهن مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

انواع بلوک سقفی را بررسی کردیم و این بلوک ها از مصالح مهم در ساختمان سازی به شمار می روند و در وزن سقف و وزن کل سازه نقش زیادی دارند به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات و محصولات دیگر اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول