بلوک سفالی دیواری از ترکیب خاک رس و افزودنی های دیگر مانند آهک در کوره های آجرپزی ساخته می شود و به علت اینکه وزن سبکی دارد روی هم می تواند قرار بگیرد و در بخش های غیر باربر ساختمان از آن استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بلوک سفالی دیواری می پردازیم .

معرفی بلوک سفالی دیواری

بلوک سفالی دیواری دارای بافت متراکم هستند و در مقابل حرارت و آتش سوزی مقاوم هستند این بلوک ها دارای سوراخ های ریزی هستند که با قرار گرفتن روی هم فضای داخلی ایجاد می کنند که برای ساخت دیوارهای داخلی و دیوارهای خارجی در ساختمان ها استفاده می شوند. این بلوک ها دارای سایز بندی های مختلف می باشد و در بسیاری از مکان ها می توان از این بلوک ها استفاده کرد . رنگ این بلوک سفالی ثابت است و معمولا زرد رنگ است و در مجاورت باران و رطوبت تغییر پیدا نمی کند.

مزایای بلوک سفالی دیواری

بلوک سفالی دیواری به دلیل وزن سبک نسبت به آجرهای دیگر در دیوارچینی از آن استفاده می شود و با توجه به وجود فضاهای خالی و سوراخ های که دارد از آن به عنوان عایق حرارتی هم می توان استفاده کرد.

در ساخت این بلوک ها از مواد سمی استفاده نمی شود و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.

این بلوک ها بسیار مقاوم هستند و آب را جذب نمی کنند و در برابر قارچ و کپک و شوره مقاوم هستند.

این بلوک ها به علت ابعاد بزرگی که دارند به راحتی می توان در ساختمان سازی از آنها استفاده کرد.

این بلوک ها مقرون به صرفه هستند و به راحتی در دسترس می باشند.

کاربرد بلوک سفالی

بلوک سفالی دیواری برای جاهای که قطر زیادی ندارد مانند کنار آسانسور و راه پله هم استفاده می شود و کاربرد این آجرها برای جدا کردن دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان می باشد و همینطور برای ساخت دیوارهای نازک هم از این بلوک ها استفاده می شود.

محاسبه تعداد بلوک سفالی

تعداد بلوک سفالی در یک مترمربع دیوار به این صورت محاسبه می شود

۱۰۰cm*۱۰۰ cm متر مربع دیوار

تعداد سفال= ۱۰۰ ÷(طول سفال ) = ۱۰۰ ÷۲۵=۴ مورد نیاز در یک متر طول

تعداد سفال مورد نیاز =۱۰۰÷(ارتفاع سفال )=۱۰۰cm  نیاز در یک متر ارتفاع

۴*۴=۱۶ تعداد سفال مورد نیاز در یک مترمربع

متراژ درب و پنجره های ساختمان – متراژ دیوارهای ساختمان ۱۶*=تعداد سفال مورد نیاز برای ساختمان

وزن هر مترمربع دیوار سفالی

بلوک سفالی دیواری قطر آن تاثیری در تعداد مورد نیاز در ساختمان ندارد بلکه طول و ارتفاع آن تعداد را تعیین می کند . ابعاد استاندارد بلوک سفالی دارای اندازه ۲۰*۲۰ در طول و اندازه های ۷ ، ۱۰ ، ۱۵ و ۲۰ در قطر است برای تعداد اندازه بلوک در ابعاد ۲۰*۲۰*۱۰ ساخته شده با سیمان ضخامت ۲ سانتی متر تعداد۳۲ عدد بلوک و برای ساخت همان دیوار با ملات ، گچ به تعداد ۲۴ عدد بلوک لازم است.

بلوک سفالی فوم دار

بلوک سفالی  می تواند یک لایه فوم هم در آن استفاده شود که به عنوان یک عایق حرارتی برای گرم نگه داشتن ساختمان در فصل سرما و خنک نگه داشتن ساختمان در فصل گرما می باشد . با این عایق کاری در زمستان خانه را تا ۵ درجه گرمتر و در تابستان تا ۱۰ درجه خنک تر می شود. پس این عایق ها علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف انرژی می شوند باعث کاهش آلودگی محیط زیست هم می شوند. البته مطالعات جدید نشان داده است که این بلوک های سفالی به دلیل داشتن سوراخ ها ، زمانی که روی هم قرار می گیرند باعث ایجاد خلاء می شوند که این خلاء مانند یک نوع عایق حرارتی عمل می کند.

قیمت بلوک سفالی

بلوک سفالی دیواری با توجه به ابعاد و اندازه ها قیمت متفاوتی دارد ولی هزینه حمل و نقل و تخلیه هم باز با هم متفاوت می باشد که شما می توانید با مراجعه به سایت آجرمیهن قیمت ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

بلوک سفالی دیواری در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان ها کاربرد دارد و به عنوان پر مصرف ترین نوع مصالح ساختمانی به شمار می رود و در برابر آتش سوزی و رطوبت مقاومت دارد به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و فروش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول