این بلوک ها برای سقف سازه ها استفاده می شوند و به صورت پیش ساخته هستند و بین دو تیرچه قرار می گیرند. ابعاد این بلوک سیمانی با توجه به ضخامت سقف و فاصله بین تیرچه ها متفاوت می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بلوک سقفی سیمانی می پردازیم.

بلوک سقفی سیمانی

بلوک سقفی سیمانی چیست ؟

بلوک سقفی سیمانی از ملات ماسه و سیمان تولید می شود و تو خالی است . این بلوک ها برای انجام نازک کاری برای زیر سقف و تیغه های داخلی کاربرد دارد و همینطور از این بلوک ها برای قالب بندی جان تیر و قالب زیرین بتن پوششی استفاده می شود و فقط به عنوان یک مصالح پر کننده و یک قالب دائمی می باشد.

ویژگی های بلوک سیمانی

بلوک سقفی دارای ابعاد مختلفی است و عرض این بلوک ها ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر و وزن آن ۸ تا ۲۰ کیلوگرم است . این بلوک ها مقاوم در برابر ضربه های حمل و نقل و در زیر بتن ریزی است و از دیگر ویژگی های این بلوک ها باید مشخصات کارخانه و نشان تجاری آن به صورت استاندارد روی آن ذکر شده باشد.

انواع بلوک سیمانی سقفی

بلوک سقفی سیمانی دارای دو نوع سبک و سنگین می باشد که امروزه از بلوک های سنگین برای سقف استفاده نمی شود و بیشتر برای دیوارچینی ، پارکینگ ، کانال های آبیاری و غیره استفاده می شود.

بلوک سقفی سبک از مخلوط سبک دانه سیمان و آب تولید می شود و تخلخل این بلوک ها بیشتر از بلوک سیمانی سنگین است و استفاده از این بلوک ها باعث کاهش وزن سقف و سازه می شود و به عنوان یک عایق برای گرما و سرما می باشد و همینطور یک نوع عایق صوتی هم محسوب می شود.

استاندارد بلوک سیمانی سقفی

وزن این بلوک ها بستگی به مصرف کاربری در سازه ها دارد و دارای وزن های متفاوتی می باشد . بیشتر این بلوک ها از نوع سبک هستند و از این نوع بیشتر استفاده می شود و نوع استاندارد آن دارای ابعاد ۲۵×۵۵×۲۰ است که وزن آن حدود ۸ تا ۲۰ کیلوگرم می باشد.

بیشتر بخوانید:قیمت آجر سفال اضفهان

مزایای استفاده از سیمان سبک در سقف و دیوار

استفاده ازبلوک سقفی دارای مزایای بسیاری می باشد و به علت استقامت بالا کاربرد زیادی دارد و دیگر نیازی به استفاده از سقف کاذب نمی باشد . همینطور به دلیل وزن کم و یک عایق صوتی برای ساختمان سازی بسیار مناسب است و در ساخت سقف و دیوارها بسیار استفاده می شود.

دستگاه بلوک زنی سقفی سیمانی

یکی از دستگاه های که در کارخانه های بلوک زنی وجود دارد دستگاه بلوک زنی سقفی سیمانی است که در کیفیت محصولات نقش بسیار زیادی دارد . این دستگاه دارای دو نوع دستی و اتوماتیک است که انتخاب آن بستگی به کارخانه یا کارگاه شما و مقدار تولید بلوک دارد  که نوع اتوماتیک آن شامل تک فاز و سه فاز می باشد که این دستگاه در بازار موجود می باشد. برای اطلاع از قیمت این دستگاه شما می توانید با کارشناسان شرکت آجرمیهن به صورت آنلاین ارتباط و از قیمت این دستگاه اطلاع حاصل کنید .

عوامل موثر بر قیمت بلوک سقفی

قیمت بلوک سیمانی به عوامل بسیاری مانند قیمت سیمان ، پوکه معدنی ، هزینه حمل و نقل و دیگر هزینه ها بستگی دارد . قیمت سیمان و پوکه معدنی  و ماسه در بازار متغیر است و در حال نوسان می باشد البته قیمت این محصولات به کیفیت و نوع کارخانه سازنده آن هم بستگی دارد . همینطور یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت این بلوک ها نوع بلوک سیمانی ته بسته و ته باز هم می باشد که بستگی به کاربرد آن دارد ولی به طور کلی بلوک سیمانی سنگین ارزان تر از نوع سبک می باشد.

خرید انواع بلوک سیمانی

در هنگام خرید این بلوک ها باید از قیمت و کیفیت محصول و استانداردهای آن اطلاع داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید  به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه قیمت و خرید این محصول را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

بلوک سقفی سیمانی برای ساختمان سازی  و سازه ها بسیار کاربردی می باشد و دارای مزایا و ویژگی های خاص می باشد و بسیار مقاوم است به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش و قیمت این محصولات اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول