در واقع آجر یکی از مهم ترین و بهترین مصالح ساختمانی می باشد که ساختمان شما را با توجه به مقاومت و ویژگی ‌های دیگری که دارد که آن ها بین مردم محسوب می شود. آجر سفالی نه تنها فقط به درد مصالح می خورد بلکه از نظر معماری و امکانات زیبایی فراهم می کند. قابل توجه می باشد اجر های سفال به دلیل متریالی که دارد امروز با کمترین و بیشترین مزایا را برای ساختمان شما مهیا می کند، این آزاد با تکنولوژی مدرن و تجهیزات به روز تولید می شود. ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا مطالبی درباره تولید کنندگان در تولید انواع آجر سفال باید به چه معیارهایی توجه کنند خدمت شما درج کنیم.

انواع آجر سفال چگونه درست می شود؟

تولید کنندگان در تولید انواع آجر سفال سعی می کنند تا بهترین آجر را در اختیار مشتریان خود قرار بدهند.در واقع آجر به معنای یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی که دست ساز بشر می باشد می گویند. آجر در اندازه های مختلف به اشکال گوناگون در ساختمان سازی کاربرد دارد اگر بخواهیم به طور دقیق بگویم باید بگویم که آجرها بلوک هایی با اندازه های مختلف و منظم مکعب هستند که جنس آن ها خاک رسمی باشد و قیمت آن ها مختلف است و در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. آجر یک نوع سنگ مصنوعی است که از پختن خشت خام درست می شود، خاک آجر نفتی از خاک رس، ماسه، سنگ آهک، سولفات، سولفور، کانی، آهن، فسفات، سدیم، منیزیم، پتاسیم و مواد عالی، منیزیوم و منگنز می باشد.

برای خواندن در مورد مقایسه آجر سفالی ب آجر بتنی بر روی آن کلیک کنید.

آجری که در مصالح ساختمانی فروخته می شود اصولا در تمامی مکان ها کاربردا که شامل: کفپوش، دیوار پوش و یا دیوار کشی استفاده می شود و بناهای تاریخی مانند: آتشکده، مسجد، ساختمان های مسکونی از آجر استفاده شده اند. یکی از مصالح ساختمانی پر کاربرد آجر می باشد که در هنگام ساخت و ساز و همچنین از نمای بیرونی یک ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد کاربرد انواع آجر در پروژه های ساختمانی قسمت های مختلف یک ساختمان به سه مورد توجه فعالان صنعت ساخت و ساز می باشد.

آجر سفال چگونه درست می شود؟

روش ساخت آجر را برای شما بیان کنیم باید بگویم که ابتدا خاک رس را از محله های نزدیک کارخانه بر می‌دارند و آن را به کارخانه حمل می کنند زمانی که به کارخانه رسید در کارخانه به داخل سنگ شکن می ریزند و هر چقدر که نیاز داشتند مواد شیمیایی های مختلف را به آن اضافه می ‌کنند؛ همان طور که می دانید از گذشته تا امروز به مساله از سنگ شکن یک مقدار کمی آب اضافه می کند تا آن ها را به صورت گرفته خمیری در بیاورد پس از آن مصالح به سمت کمپرسور هدایت می‌ شوند و هر قطعه بریده شده از خمیر به طرف عرضه سیمی هدایت می شود قسمت آن قسمت توسط اندازه های درج شده بریده می شود.

بیشتر بخوانید:کاربرد آجر سفال در صنعت ساختمان سازی

تمامی قطعات مانند خمیر گل رس بزرگ تر از ابعاد تمام شده آجر بریده می شود ولی چند لایه روی هم قرار می گیرند و به همین دلیل فشار زیادی را تحمل می کنند، خمیر به قدری سخت می ‌شود که دیگر نمی تواند لایه‌ های دیگر را تحمل کند را در اتاق‌ های خشک ناب آجر می‌ گذارد و آجر های به شدت خشک در می ‌آیند آجر ها پس از خشک شدن به داخل کوره می روند و ۲۴ ساعت در دمای بالا قرار می گیرند کوره با گرم خانه ها که طول زیادی دارند اجرا را خشک می کند.

معیار های مهم در رابطه با آجر سفال

ظاهری آجر سفال معین سایر اجرا می باشد این بسته به سوراخهای موجود در آجر می باشد که شامل: آجر سفال ۱۰، آجر سفالی، نیم بلوک سقفی، آجر سفال 7، آجر سفال 15 و آجر زبره می باشد. آجر های سفال با توجه به تعداد حفره های مشخصه فرد در خود دارند که در زمان ساخت ملات را باعث می شوند مناسب به داخل حفره بروند و استحکام دیوار بیشتر شود. امروزه که صنعت ساختمان سازی رو به رشد است بسیاری از شرکت‌ های تولید آجر سفال را به گردن گرفتند.

یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید انواع آجر سفال رنگ آن می باشد معمولاً علت پخت نان ویژه آجرها باید آجر دارای رنگ یک دست باشد نباید رنگ آن تیره باشد اگر رنگ آجری تیره باشد نشان می‌ دهد سفارش ما در حرارت غیرمتعارف پخته شده است و عدم تعادل دما باعث تغییر رنگ آجر و عدم کیفیت آن می باشد، اما اگر آجر شامل رنگ زرد باشد باید بدانید که آنان را مرغوب است زیرا رنگ آن یک دست می باشد بسیاری از آلبوم های سفال پس از رنگ زدگی ترک می خورند شما باید توجه کنید در زمان خرید آجر های سفال اصلاً ترک نداشته باشد این طرح ها در اثر پخت نا مناسب رخ می‌دهند که باعث می‌ شود در زمان ساخت به خوبی معضلات استفاده نشود.

معیار های مهم در رابطه با آجر سفال

0 0 votes
امتیاز به این محصول