آجر سفال برای ساختمان سازی بهترین مصالح ساختمان سازی است که می توانید به آن بیندیشید. همیشه ساخت خانه می توانست یک تصمیم هولناک برای سازنده ساختمان و معمار باشد. ولی شما می توانید آن را به یک تصمیم شگفت انگیزی تبدیل کنید که برای شما لذت بخش بوده و در نهایت از این که مصالح ساختمان سازی خود را آجر سفال خشتی انتخاب کرده اید خوشحال خواهید شد. آجر سفال بادوام و عایق دما است. 

 

انتخاب مصالح ساختمان سازی

قبل از هر چیز لازم است که با معمار و مهندس ناظر خود درباره ساخت خانه خود مشورت کنید. انتخاب مصالح ساختمانی بین سایر مصالح مانند کاشی، سرامیک، آجر و بتن شاید در ابتدای کار قدری سخت باشد، ولی بعد از این که این که آجر سفال را به عنوان مصالح ساختمانی انتخاب کردید دیگر از روند کار نگران نخواهید بود و همیشه می توانید مطمئن باشید که نتیجه خوبی خواهید داشت.    خرید پلی استیشن 5

این مصالح صدها سال است که در ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود و در طول این مدت مشخص شده که بهترین مصالح ساختمانی است که می توانید به آن رجوع کنید. امکان استفاده از آجر به روش های مختلف ، سهولت در ساخت و ساز و خواص جرم حرارتی برتر آن ، باعث می شود که برای خانه شما بهترین گزینه ای باشد که می توانید به آن بیندیشید.    خرید پلی استیشن 4

مهم ترین دلایل انتخاب آجر سفال به عنوان مصالح ساختمان سازی

  1. خانه ای زیبا

گزینه های نحوه استفاده از آجر در مدت زمان کوتاهی قابل ملاحظه ای گسترش یافته است. در دوران قدیم شما فقط دو رنگ آجری را می توانستید انتخاب کنید: قرمز یا زرد. امروز به معنای واقعی کلمه صدها رنگ ، تمام و اندازه برای انتخاب وجود دارد. این تنوع به زیبایی خود را به ایجاد طرح های منحصر به فرد و الهام بخش می بخشد. آجر برای ایجاد ظاهری منحصر به فرد چه از نظر بیرونی و چه درونی متنوع است.

شیوه هایی که آجر از منظر طراحی استفاده می شود نیز تکامل یافته است. معماران و طراحان اکنون از آجرها برای ایجاد جلوه های مجسمه ای سه بعدی ، جزئیات پیچیده و شکل های مختلف استفاده می کنند و از مفهوم سنتی ساختار جعبه آجری فاصله می گیرند. خانه های بسیاری تاکنون در طول تاریخ با آجر سفال ساخته شده اند که زیبایی این مصالح ساختمانی را مشخص می کند.    قیمت ایکس باکس

خانه ای که با آجر سفال طراحی شود زیبا خواهد بود

  • صرفه جویی در مصرف انرژی و منزلی راحت

با توجه به حدود ۳۹ درصد از انرژی مصرفی خانه به سمت حفظ دمای دلپذیر ، ساخت خانه ای که از نظر صرفه جویی در هزینه و از منظر پایداری به حداقل برسد ، انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش را به حداقل می رساند. زمانی که با آجر سفال خشتی خانه خود را طراحی می کنید می توانید انتظار داشته باشید که دمای منزل شما بین ۱۸ تا ۲۴ درجه سانتیگراد باشد و در مرحله برنامه ریزی نباید هزینه بیشتری برای سازنده ایجاد کند. ملاحظات اصلی برای طراحی خورشیدی منفعل عبارتند از: حرارت ، نورگیر بودن خانه. سایه و لعاب؛ آب بندی و تهویه؛ و عایق.

تحقیقات نشان می دهد که مصالح ساختمانی با جرم گرمایی بالا بیشترین بازده انرژی را دارند. جرم حرارتی توانایی ماده برای حفظ انرژی گرما هنگام قرار گرفتن در معرض دمای متغیر است و با تغییر شرایط به آرامی آن را دوباره به محیط آزاد می کند.

ساختمانهایی که بیشترین جرم حرارتی دارند با آجر دوبل ساخته شده است ، همچنین به عنوان آجر حفره نیز شناخته می شود و به دنبال آن روکش آجری (یک لایه بیرونی آجر) قرار دارد. به عنوان مصالح ساختمانی ، آجر جرم حرارتی برتر را ارائه می دهد. تحقیقات نشان می دهد که ساختمان با آجر توده حرارتی بیشتر نسبت به مصالح ساختمانی سبک وزن استفاده می شوند.

در خانه هایی که دیوارهای داخلی از آجر ساخته شده اند و دیواره های خارجی مصالح دیگر (مانند سیمان های فایبر ، چوب یا رندر) که در غیر این صورت به عنوان روکش آجر معکوس (RVB) شناخته می شود ، سطح جرم حرارتی بیشتری نسبت به ساختمانها وجود دارد. فقط با مواد سبک وزن عایق ساخته شده است. این امر باعث می شود دمای داخلی پایدارتر و راحت تر باشد.

  • دوام و کاهش هزینه های نگهداری

آجر سفال سخت و ماندگار است. پس از ساخت ، ضد آب و ضد آفتاب باقی می ماند. آجر مانند بسیاری از مواد ساخته شده توسط انسان فرسوده نیست و نیاز به کمی تعمیر و نگهداری ندارد. آجر سفال هرگز زنگ نمی زند و ، از بین نخواهند رفت ، پوسیدگی ، خم شدگی ندارد و برای حفظ زیبایی شناسی و ماندگاری نیازی نیست که آن را رنگ آمیزی کرده یا حتی ترمیم کنیم.

حتی پس از ۵۰ سال آجر سفال، قابل اعتماد و نسبتاً بدون تعمیر و نگهداری است. در حقیقت ، بسیاری از بناهای آجری فقط ظاهر خود را با افزایش سن بهبود می بخشند – دیوار بزرگ چین هنوز پس از گذشت بیش از ۲۰۰۰ سال ، به نظر عالی می رسد.

اهمیت ویژه نیاز به ساخت با مناسب ترین نوع آجر است. به عنوان مثال ، افرادی که در یک کیلومتری اقیانوس یا محیطهای خاکی سخت زندگی می کنند ، نیاز به استفاده از آجرهای درجه در معرض دارند. این آجرها برای مقاومت در برابر نمک بالاتر محیط طراحی شده اند.

نتیجه گیری

آجر سفال خشتی یکی از بهترین گزینه هایی است که در ساختمان سازی از دوران قدیم استفاده می شد و هنوز هم این روند ادامه دارد و این مصالح ساختمان سازی دمای اتاق را حفظ کرده و در تابستان، محل را خنک نگه می دارد و به دلیل خواصی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، توصیه می کنیم که در ساختمان سازی این گزینه را مدنظر داشته باشید. شرکت آجر سفال میهن با کیفیت ترین آجر سفال را عرضه می کند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول