امروزه بسیاری از مردم به دنبال آشنایی با مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با آجر سفال هستند تا بتوانند مقاوم ترین و بهترین دیوار را برای خود به ارمغان آورند. شما می توانید برای آشنایی با انواع چیدمان آجر، مطالب موجود در مقاله پیش روی خود را با دقت فراوانی مورد بررسی و مطالعه قرار دهید و با مهمترین مراحل مربوط به چیدن دیوار با آجرهای سفالی آشنا شوید.

 

دیوار چینی با آجر سفال

آیا شما نیز قصد دارید تا با مهمترین و اصلی ترین مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با آجر سفال از نزدیک آشنا شوید؟ می دانید که برای چیدن دیوار با آجرهای سفالی به چه مصالحی نیاز دارید؟

دیوار چینی برای برخی از افراد کار بسیار ساده ای به نظر می رسد که در واقعیت چنین نبوده و اگر شما نتوانید به یک سری از آیتم ها توجه لازم را داشته باشید، در این صورت ممکن است دیوار چیده شده ایرادهای بسیار زیادی را داشته باشد. چیدن دیوار با آجرهای سفالی یکی از تخصصی ترین کارها و فعالیت هایی می باشد که همکاران ما در این وب سایت با آن آشنا هستند و ما هم توانسته ایم با توجه به تجربه این عزیزان، اطلاعات بسیار جالبی را در خصوص چیدن دیوار با آجرهای سفالی برای شما به ارمغان آوریم.

بلوک های سفالی به دلیل داشتن مزیت های بسیار زیاد، در دیوار چینی ها بیشتر از دیگر انواع آجرها مورد توجه واقع شود. شما می توانید با ریزترین نکات مربوط به روش آجر چینی آشنا بوده و از این طریق مقاوم ترین و بی نقص ترین دیوار را به ارمغان آورید. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد مهمترین و بارزترین مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با آجر سفالی توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

وسایل و ابزارهای مورد نیاز برای چیدمان آجر

وسایل و ابزارهای مورد نیاز برای چیدمان آجر

اگر قصد ایجاد دیوار مستحکم و ایمن را دارید نیز قصد دارید، بایستی در گام اول باید وسایل و ابزارهای مورد نیازی که در چیدن دیوار با آجرهای سفالی، به آنها نیاز دارید، آشنا شوید و آنها را تهیه کنید. از مهمترین تجهیزات و لوازم مورد نیاز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نردبان
  • بیل
  •  فرغون
  • ریسمان بنایی
  • شمشه فلزی بلند
  • شمشه بنایی چوبی
  • ماله
  • استانبولی
  • تراز دستی
  • بلوک سفالی، سیمان، ماسه و آب

توجه داشته باشید که بدون در اختیار داشتن حتی یکی از این تجهیزات، نمی توانید به شکل صحیح دیوار مورد نظر خود را اجرا نمایید؛ بنابراین توصیه می شود که حتما قبل از هر اقدامی برای چیدن دیوار با آجرهای سفالی، لوازم مذکور را تهیه کرده و سپس با خیال راحت هر یک از مراحل مربوط به دیوار چینی را طی کنید.

 

مراحل دیوار چینی با آجر سفال

همانطور که در قسمت های قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم، امروزه بسیاری از افراد به دنبال آشنایی با مراحل دیوار چینی با آجر سفال هستند تا از این طریق بتوانند دیوار مورد نظر خود را اجرا نمایند. بی شک برای چیدن دیوار با آجرهای سفالی بایستی یک سری از مهمترین و اصلی ترین مراحل را دنبال کنید که از بارزترین این مراحل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آماده کردن نقشه مربوط به دیوار چینی
  • محاسبه کردن تعداد بلوک های سفالی که مورد نیاز است
  • آماده کردن ملات
  • چیدن رج اول
  • برش دادن بلوک سفالی برای اجرای رج بعدی
  • به اتمام رساندن دیوار با استفاده از بلوک های سفالی

هر یک از مراحل مربوط به چیدن دیوار با آجرهای سفالی نیازمند حساسیت و دقت بسیار بالایی هستند و اگر شما هم قصد دارید تا دیوار بی نقصی را اجرا کنید، توصیه می شود که حتما تک تک مراحل مربوط به چیدن دیوار با آجرهای سفالی را با دقت دنبال نمایید.

تصویر 3

 

اولین مرحله تیغه چینی با آجر سفال

اولین مرحله تیغه چینی با آجر سفال

اولین مرحله تیغه چینی با آجر سفال، تهیه و آماده کردن نقشه ی مربوط به دیوار مورد نظر می باشد. شما بایستی نقشه ای را در اختیار داشته باشید که محل دقیق اجرا دیوار را نشان داده و شما را در اجرای آن راهنمایی کند. توجه نمایید که بدون در اختیار داشتن نقشه ی مربوط به چیدن دیوار با آجرهای سفالی، ممکن است با مشکلاتی در حین کار مواجه شوید.

 

 

تعداد بلوک های سفالی که مورد نیاز

تعداد بلوک های سفالی که مورد نیاز

از دیگر مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با آجر سفالی را خرید بلوک های سفالی شکل داده است که شما بایستی قبل از خرید تعداد بلوک های سفالی مورد نیاز را محاسبه کرده و سپس اقدام به خرید داشته باشید. برای محاسبه تعداد بلوک های سفالی مورد نیاز به ابعاد بلوک ها توجه کرده و سپس با انجام یک سری از محاسبات، اقدام به خرید بلوک های سفالی مورد نظر نمود. این مرحله از چیدن دیوار با آجرهای سفالی نیاز به دقت بالایی دارد که شما بتوانید بلوک های سفالی را به تعداد بخرید و هزینه های بیشتری را بابت خرید بلوک متحمل نشوید.

 

آماده کردن ملات از مراحل نحوه دیوار چینی با آجر سفالی

آماده کردن ملات از مراحل نحوه دیوار چینی با آجر سفالی

آماده کردن ملات برای چیدن دیوار با آجرهای سفالی از دیگر مراحل است که در این مرحله ماسه، آب و سیمان را با یک دیگر مخلوط کرده و سپس آن را به داخل استانبولی اضافه کرده و مورد استفاده قرار می دهند. این مرحله، حساسیت بسیار بالایی را دارد چرا که میزان ترکیب ماسه و سیمان بسیار مهم بوده و چنان که این اندازه های ترکیب را رعایت نکنید، ممکن است ملات شما از مقاومت خوبی برخوردار نباشد. همچنین در نظر داشته باشید که نسبت سیمان به ماسه 1 به 4 بوده و ملات تان نیز نباید زیاد شل یا سفت باشد.

 

چیدن رج اول

چیدن رج اول

حال سراغ یکی از دیگر مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با آجر سفال می رویم. شما در این مرحله می توانید با نحوه اجرای رج اول دیوار آشنا شوید. نحوه اجرای رج اول مهم است و هرگونه ایرادی در این مرحله می تواند مشکلات زیادی را در مراحل بعدی به وجود آورد. می توان از ریسمان برای اجرای رج اول استفاده کنید تا دیوار هیچ گونه حالت کجی را نداشته باشد. بلوک های سفالی نیز در مماس ریسمان بر روی زمین قرار گرفته و زیر این بلوک ها را ملات می ریزند که به سطح زمین بچسبد. همچنین در نظر داشته باشید که بعد از قرار دادن بلوک های سفالی بر روی ملات، با ماله ضربه ای را به آنها وارد می کنند که به بهترین شکل ممکن بر روی ملات واقع شود.

 

برش دادن بلوک سفالی

برش دادن بلوک سفالی

از دیگر مراحل مربوط به نحوه دیوار چینی با بلوک سفالی، می توان به برش دادن بلوک های سفالی اشاره کرد که برای این کار می توانید از که از بلوک های نیمه استفاده کنید. همچنین در هر رجی که اجرا می شود، از تزار دستی استفاده می کنید تا از تراز بودن دیوار اطمینان خاطر را به دست آورده و دیوار مدنظر کج به سمت بالا نرود. از شمشه های فلزی و چوبی نیز برای تراز دادن کناره های دیوار استفاده می کنند که بعد از اتمام دیوار این شمشه ها از دیوار جدا می شوند.

 

آخرین مرحله اجرای دیوار چینی با آجر سفال

آخرین مرحله اجرای دیوار چینی با آجر سفال را تمام شدن چیدن دیوار با آجرهای سفالی شکل می دهد که با استفاده از نردبان رج های فوقانی را نیز می چیند و برای این امر به کمک یک نفر دیگر نیاز است که ملات و بلوک های سفالی مورد نیاز را تامین کند. همچنین در این مرحله بایستی قبل از خشک شدن دیوار، ملات اضافه ی آن را به کمک یک برس نرم پاک کرد تا دیوار نمای بسیار زیبایی را داشته باشد. شما می توانید از بلوک های سفالی عایق صدا و حرارت برای چیدن دیوار مورد نظر خود استفاده کنید.

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول