اهمیت شناخت انواع آجر و مقایسه آنها در ساختمان سازی اهمیت بسیاری دارد چون در هنگام خرید این محصولات شما باید شناخت کافی از این آجرها داشته باشید تا بتوانید بهترین محصول را خریداری کنید که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی سریع و آسان در شناخت انواع آجر می پردازیم.

 آجرسفالی

یکی از موارد مهم برای اینکه راهی سریع و آسان در شناخت انواع آجر داشته باشید به نوع آجر سفالی اشاره می کنیم که این آجرها از ترکیب آب با خاک رس تولید می شوند و به دو صورت سوراخ دار و فوم دار هستند که قدرت چسبندگی بالا با ملات را دارند و در نوع فوم دار به عنوان یک عایق حرارتی و عایق صوتی عمل می کند و از لحاظ ابعاد متنوع و سبک وزن هستند‌.

آجرنسوز |شناخت انواع آجر

یکی دیگر از انواع آجرها آجرنسوز است که از کانی ها و پوکه های معدنی نسوز تولید می شود و این آجرها دارای استحکام بالا و در دمای بالا مقاوم هستند.

آجرماسه آهکی

این نوع آجر دارای ماسه آهکی است و مواد تشکیل دهنده آن سیلیکات کلسیم است و معمولا به علت استحکام بالا و آهک و ماسه سیلیسی که در آن موجود است جذب رطوبت آن بالا است و برای ساختن پی و کرسی چینی در ساختمان کاربرد دارد.

آجرجوش

این نوع آجر هم مقاوم و هم در دمای بالا حالت خمیری نمی گیرد و رنگ آن سرخ مایل به سیاه است. دارای ترکیبات گدازآور است که این گدازه ها به علت عرق کردن بیش از اندازه آجر در هنگام پخت می باشد.

شناخت انواع آجر بر اساس شیوه ساخت

یکی دیگر از موارد مهم برای اینکه راهی سریع و آسان در شناخت انواع آجر داشته باشید طبقه بندی شیوه ساخت آن می باشد که به سه روش این آجرها تولید می شوند:

روش سنتی  : در این روش تقریبا تمام کارها با نیروی انسانی و دست انجام می شود و ابتدا گل و خشت تهیه و با فشار دست درون قالب ریخته و فشرده می شود و در مقابل آفتاب خشک می شود و بعد درون کوره قرار می گیرد تا پخته شود.

روش ماشینی : در این روش از طریق دستگاه تهیه خشت و قالب گیری انجام می شود و با دستگاه خشک کن خشک و درون کوره آجرپزی قرار می گیرد و پخته می شود.

روش تمام اتوماتیک: در این روش تمامی کارها با دستگاه های اتوماتیک انجام می شود.

بیشتر بدانید:همچنین شما می توانیذ برای خرید آجر سفال 10 و بتن الیافی نیز به سایت آجر میهن مراجعه نمایید.

شناخت انواع آجر بر اساس شیوه ساخت

طبقه بندی بر اساس ظاهر و شکل آجر

آجرتوخالی | شناخت انواع آجر

در این نوع آجر ابعاد سوراخ ها متفاوت است و از این آجرها برای ساخت دیوارها و تیغه های که فشار زیادی را نباید تحمل کنند استفاده می شود.

آجرتوپر

ابعاد سوراخ های این آجرها از ۲۵ درصد حجم آجر بیشتر است و  دارای استحکام بالایی هستند و برای ساخت دیوارهای باربر کاربرد دارد.

آجرلعابی

این نوع آجر از زمان قدیم هم در سازه ها کاربرد داشته است و دارای یک لایه لعاب بر روی آجر است که باعث جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت می شود و شکل ظاهری آن براق و شیک است و باعث زیبایی نمای سازه می شود.

آجرسوراخدار

این نوع آجر دارای ۳ سوراخ ، ۶ سوراخ یا ۹ سوراخ است که بیشتر حجم آجر را در برمی گیرد.

طبقه بندی آجر بر اساس کاربرد

یکی دیگر از موارد مهم برای اینکه راهی سریع و آسان در شناخت انواع آجر داشته باشید طبقه بندی انواع آجر بر اساس کاربرد آنها می باشد که شامل آجر معمولی ، آجر مهندسی ، آجرنما است.

آجر معمولی | شناخت انواع آجر

آجر معمولی برای ساخت دیوارها یا ستون و غیره کاربرد دارد و دارای ابعاد مختلفی است که به صورت ماشینی و دستی تولید می شود.

آجرنما

این آجرها برای ساختن نمای ظاهری سازه بسیار مناسب است و شیوه ساخت آن به روش دستی و ماشینی است و ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد.

آجر مهندسی

این نوع آجر دارای رنگ نیمه شفاف است و دارای استحکام بالا می باشد و به صورت ماشینی تولید می شود و برای ساختمان های عمومی و سازه های بزرگ بسیار کاربرد دارد.

خرید انواع آجر

یکی از موارد مهم این است که در هنگام خرید  راهی سریع و آسان در شناخت انواع اجر داشته باشید که امروزه بر اساس این طبقه بندی ها آجرها شناخته می شود که در کلیه سازه ها کاربرد دارد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه خرید این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد اینکه راهی سریع و آسان در شناخت انواع آجر داشته باشید را بررسی کردیم که از زمان قدیم تا کنون از این آجرها برای ساختمان سازی استفاده می شود که به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید.

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول