آجر سفال یکی از مهم ترین مصالح و مواد ساختمانی است که بنا را زیبا و جذاب نشان می دهد. آجر سفال متخلل باعث جذابیت نمای ساختمان می شود. آجر سفال باعث تهویه مطبوع در ساختمان ها شده و به همین دلیل اکثر معماران و مهندسین ساختمانی با این ماده، اکثر بناها را می سازند و در ضمن این ماده ساختمانی عایقی مناسب نسبت به گرمای تابستان و سرمای زمستان است و هوای محل را در تابستان خنک نگه می دارد. آجر سفال یکی از مهم ترین مصالح و مواد ساختمانی است که بنا را زیبا و جذاب نشان می دهد.

  • مقاومت در برابر  زلزله و آجر سفال

در ساختمان هایی که از این ماده استفاده می کنند مقاومت ساختمان در برابر زلزله بیش تر می شود. این نوع ساختمان ها در برابر هر گونه فشار و تنش مقاومت می کنند.

  • جامع و محصولی منحصر به فرد آجر سفال

مصالح ساختمانی خاک رس برای انواع مختلفی از کاربردها قابل استفاده است. از آنها می توان برای دیوارها، نما و سقفها و همچنین برای باغها ، تراسها و فضاهای باز استفاده کرد. کاشی ها و آجرهای سفالی تقریباً در هر کجا و برای همه سبک های معماری، چه برای ساخت خانه های مجرد خانوادگی یا بلوک های آپارتمانی، اداری یا ساختمانهای عمومی قابل استفاده است.

  • با صرفه اقتصادی و آجر سفال

به دلیل خاصیت عایق بندی عالی و ظرفیت ذخیره سازی حرارت آنها، مصالح ساختمانی رس به کاهش مصرف انرژی ساختمان ها کمک می کند.

  • بادوام و آجر سفال

مصالح ساختمانی خاک رس مقاوم ، پایدار و در نتیجه به خصوص با دوام است. طول عمر آنها بیش از ۱۰۰ سال است. ساختمانهای آجری ، که قرنها دوام داشته اند ، در سراسر جهان وجود دارند. ساختمانهای ساخته شده از کاشی و آجر خشت ضد آب ، ضد زلزله و مقاوم در برابر آتش هستند.

آجر سفال به زیبایی بنا کمک می کند

  • زیبایی و آجر سفال

آجرهای سفالی و آجر سفال متخلل و کاشی های زیبایی و همه کاره است. به لطف طیف گسترده ای از رنگ ها ، شکل ها و سطوح موجود ، تعداد طرح ها و تغییرات ممکن تقریباً نامحدود است. طیف رنگ از فوق العاده سفید تا قرمز کلاسیک تا زغال سنگ سیاه است. انواع موجود شامل سطوح خشن ، صاف و لعاب دار ، قالب های دراز و گسترده است. کاشی های بام و آجرهای روبرو و همچنین روکش ها می توانند کاملاً با یکدیگر هماهنگ شوند.

  • اقتصادی و آجر سفال

آجر سفال ساختمانی محکم ساخته شده از آجر می تواند به سرعت و انعطاف پذیری ساخته شود – این باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود. باد و هوا ، گرما و یخبندان قادر به آسیب رساندن به مصالح ساختمانی رس نیستند. در نتیجه هزینه های نگهداری و خدمات کم است. با توجه به خاصیت عایق بندی مطلوب آنها ، مصالح ساختمانی رس نیز به صرفه جویی در هزینه های انرژی کمک می کند.

  • طبیعی و آجر سفال

بلوک های سفالی ، روبرو آجر و کاشی های سقفی رس و همچنین سنگفرش ها به ویژه مصالح ساختمانی پایدار و طبیعی هستند زیرا از مواد اولیه خاکی و خاک طبیعی تشکیل شده است. آجر و کاشی کاملاً عاری از آلاینده ها و آلرژن ها است و بنابراین به ویژه با انسان و طبیعت سازگار است.

  • ارزشی پایدار و آجر سفال

حتی پس از سالها ، ساختمانهای ساخته شده از مصالح ساختمانی رس ، ارزش خود را حفظ می کنند – یا حتی افزایش می یابد. به دلیل دوام ، پایداری و کیفیت ویژه زندگی آنها. علاوه بر این ، آجر و کاشی ها تمیز هستند.

نتیجه گیری

آجر سفال یکی از شناخته شده ترین مصالح و مواد ساختمانی است که در همه مناطق ایران از آن جهت ساختمان سازی استفاده می شود و در این مقاله به مزایای آن هم اشاره شد که می تواند دلیلی برای خریدهای بیشتر این محصول تلقی شود.

0 0 votes
امتیاز به این محصول