سرامیک در صنعت ساختمان سازی بسیار قابل اهمیت است و در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی دارد . استفاده از سرامیک در نمای ساختمان باعث می شود که طراحی و معماری ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد و علاوه بر جنبه زیبایی از نظر استحکام هم بسیار با اهمیت است که ما در این مقاله به بررسی مزایای سرامیک در نمای ساختمان می پردازیم .

طراحی نما سرامیکی در ساختمان

از مزایای سرامیک در نمای بیرونی ساختمان دوام و مقاومت آن می باشد که سرامیک جزو مصالح زیبا و با دوام یک ساختمان می باشد و طراحی نمای سرامیکی را بیشتر در ساختمان های اداری ، تجاری و بیشتر در حوزه معماری کاربرد دارد و این سرامیک ها جزو نماهای خشک محسوب می شوند که بسیار مقاوم هستند .

این سرامیک ها از محبوب ترین پوشش دهنده ها برای نمای ساختمان هستند که دارای تنوع رنگ و طرح های مختلف می باشند و اغلب به صورت رنگ های یکدست و ترکیبی در یک نما زیبایی خاصی را به نما ساختمان می دهند .

زیباشناختی و دکوراسیون سرامیک

یکی دیگر از مزایای سرامیک آن است که باعث می شود به طراحی معماری ساختمان کمک کند و قابلیت چاپ بر روی آن وجود دارد و بسیاری از طراحان مجتمع های مسکونی دوست دارند که یک طرح بزرگی بر روی نمای ساختمان خود کار کنند یا بعضی از شرکتها از لوگوی خود در نمای ساختمان استفاده می ‌کنند که این سرامیک ها دارای سایز بزرگ و طرح های یکدست و یکنواخت هستند که این امکان را به طراحان می دهد که بهترین طرح را برای نمای ساختمان استفاده کنند .

ویژگی های سرامیک برای نمای ساختمان

استحکام در برابر تغییرات هوا

یکی از برتری های سرامیک، مقاومت و استحکام آن در برابر تغییرات هوا است که به عنوان یک پوشش مناسب برای نمای بیرونی ساختمان می باشد و یکی از قابلیت های چشمگیر سرامیک سایز بزرگ مقاومت آن در برابر پوسته پوسته شدن است و لایه لعاب یکپارچه و نفوذناپذیر این سرامیک‌ها مانع از یخ زدگی قسمت های داخلی بتن و سرامیک می شود . این لایه لعاب از ورود آب به لایه های زیرین جلوگیری می کند و مانع از یخ زدن سرامیک می شود.

جلوگیری از نفوذ رطوبت

این لایه های سرامیک باعث جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه های سطحی سرامیک می شوند و از ورود آب به دیواره و لایه های بتنی جلوگیری می کند و از تجمع آب در بخش های داخلی دیوارها جلوگیری می کند و باعث می شود که دیوارها نم زدگی یا خیس نشوند.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

دیگر مزیت استفاده از سرامیک مقاومت بالای آن در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد که نسبت به مواد شیمیایی و باران های اسیدی مقاوم است و باعث عدم نفوذ باران اسیدی می شود و مقاوم بودن لعاب باعث استحکام بالای سرامیک می شود.

مقاوم در برابر آفتاب و حرارت

از دیگر مزایای استفاده از سرامیک این است که از لحاظ ایمنی در سطح قابل اطمینانی هست و در برابر نور خورشید بسیار مقاوم است و طول عمر زیادی نسبت به سنگ ها دارد و این سرامیک ها نه تنها در برابر آفتاب و حرارت مقاوم هستند بلکه در زمینه حریق و آتش سوزی هم بسیار مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند و محدوده دمایی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کنند و پوسته پوسته نمی شوند .

تمیزی و نظافت سرامیک

یکی دیگر از مزایای سرامیک کیفیت این سرامیک ها است که کیفیت بسیار بالا و سطح صیقلی باعث می شود که مواد آلاینده به راحتی آنها را تمیز کند و از گرد و غبار بر روی نمای ساختمان جلوگیری می کند و باران های فصلی گزینه خوبی برای نظافت این سرامیک ها می باشد .

سخن پایانی

در واقع استفاده از سرامیک در ساختمان سازی انتخابی ایده آل برای نمای ساختمان می باشد و باعث حفظ مقاومت و استحکام نما می شود و امروزه از این سرامیک های سایز بزرگ برای نمای ساختمان ها و دکوراسیون داخلی مانند آشپزخانه ، سرویس بهداشتی ، موتورخانه ، پارکینگ و انباری ها بسیار استفاده می کنند به همین منظور شما می توانید با شرکت آجر میهن ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید و یا می توانید با مراجعه به سایت آجرمیهن تمام محصولات این شرکت را و قیمت آنها را مشاهده نمایید .

 

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول