بلوک سفالی و بلوک لیکا هر دو از مصالح ساختمانی برای ساختن دیوارها به کار می روند که هر دو ویژگی های خاصی دارند و مقاوم هستند و اکثرا در ساختمان سازی از این بلوک ها استفاده می شود که در این مقاله به بررسی مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا می پردازیم.

بلوک سفالی چیست ؟

در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا ، بلوک سفالی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی است و برای دیوارهای ساختمان از آن استفاده می شود که البته بلوک های سفالی به دو دسته بلوک سفالی دیواری و بلوک سفالی سقفی تقسیم می شوند . این بلوک های سفالی دیواری از مخلوط خاک رس و آب در قالب های سوراخدار و به ابعاد مختلف تولید می شوند و در قسمت های غیر باربر ساختمان کاربرد دارند.

بلوک لیکا چیست ؟

در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا باید گفت که بلوک لیکا از پیشرفته ترین و بهترین نوع مصالح ساختمانی برای ساختمان ها می باشد که دارای ابعاد و اشکال مختلف و از دانه های لیکا ، سیمان ، آب تهیه می شود و این بلوک لیکا مقاوم در برابر آتش سوزی ، مقاوم در برابر فشارهای زیاد ، عایق گرما و سرما ، عایق صوت و حرارت است و وزن آن بسیار سبک و مقاومت مکانیکی خوبی دارد که اینها همه از ویژگی های بلوک لیکا می باشد.

تفاوت بلوک سفالی با بلوک لیکا

در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا ، بلوک لیکا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و سرعت اجرای آن بسیار بالا است و میزان خرابی و پرتی آن بسیار کمتر از بلوک سفالی می باشد ولی با هم تفاوت های دیگری هم دارند که شامل این موارد می باشد :

دیوارهای ساخته شده با بلوک لیکا در برابر آتش سوزی بسیار مقاوم هستند و در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا مقاومت این دیوارها بیش از ۳ جداره استفاده از بلوک سفالی است پس یکی از مقاوم ترین نوع بلوک ها می باشند.

ضریب هدایت حرارت از بلوک سفالی حدود ۱ تا ۳۵/۱ وات بر متر است که این ضریب در بلوک لیکا حدود ۹۵۰ کیلوگرم بر متر است یعنی اینکه مقاومت حرارتی بلوک لیکا حدود ۶ برابر بلوک سفالی است.

در حین عبور دادن لوله ها و تاسیسات از دیوارهای ساخته شده با بلوک سفالی پرتی و خرابی سفال بسیار زیاد است ولی در بلوک لیکا این مشکلات وجود ندارد.

شرح تفاوت بلوک لیکا با بلوک سفال از لحاظ اجرا

در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا باید اشاره کرد که ساختار بلوک های لیکا طوری طراحی شده است که حفره های خالی در میان بلوک ها دیده می شود که از این حفره ها برای عبور سیم ، کابل های برق برای انتقال انرژی الکتریکی به داخل ساختمان استفاده می شود و همچنین عملیات برش دهی ، میخ کاری و غیره بر روی این بلوک لیکا به راحتی انجام می شود بدون اینکه مقداری پرتی داشته باشد در حالی که در بلوک های سفالی این حفره ها برای عبور سیم های برق وجود ندارد و نیاز به برش روی بلوک است که همین امر موجب افزایش پرتی در کار می شود. همینطور در میان فضاهای خالی بلوک لیکا می توان از مواد عایق صوتی استفاده کرد که بلوک لیکا به یک بلوک عایق صدا هم تبدیل می شود.

از دیگر تفاوت های میان بلوک لیکا و بلوک سفالی تفاوت در وزن محصول است . بلوک های سبکی مانند بلوک لیکا در ساخت یک بنا باعث می شود که وزن سازه کاهش پیدا کند و به عبارتی دیگر سبک سازی انجام می شود و با پایین آمدن وزن ساختمان بارهای مرده وارد بر بنا کاهش پیدا می کند و در نتیجه ساختمان مستحکم تر می شود.

خرید بلوک لیکا به صرفه تر است یا بلوک سفالی

در مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا می توان گفت که بلوک سفالی معمولا بیشتر در دسترس است ولی مزایای بلوک لیکا بیشتر از بلوک سفالی است و شما می توانید با مراجعه به سایت آجرمیهن قیمت این بلوک ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا پرداختیم و مزایا و ویژگی های این دو بلوک را با هم مقایسه کردیم ولی امروزه اکثر انبوه سازان از بلوک های لیکا برای ساختمان ها بیشتر استفاده می کنند به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این بلوک ها اطلاع حاصل کنید.

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول