آجر سفال را می توان محبوب ترین مصالح و ماده اولیه ساخت ساختمان است که از همان دوران قدیم استفاده می شد. آجر سفال برای هزاران سال برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است – و در حالی که پیشرفت هایی در این زمینه انجام شده است و مکانیزه سازی روند کار را آسان تر و سریع تر کرده است، تکنیک اساسی ساخت آجر از زمان خشت بدون تغییر مانده است. این فرایند تنها به چند ابزار و مواد اساسی نیاز دارد و تقریباً در همه قابل انجام است. به همین دلیل آجر سفال هنوز هم برای ساخت خانه ها و دیوارها در سرتاسر جهان استفاده می شود – از آجر سفال دست ساز در جهان در حال توسعه تا بلوک های منقوش شده متداول در ساخت و سازهای مدرن هنوز هم استفاده می شود.

آجر سفال برای هزاران سال برای ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است

مراحل ساخت آجر سفال

آجر سفال و مرحله اول

در این مرحله لازم است که منبع خاک رس را شناسایی کنید و بعد از آن، آن را با آب ترکیب کنید.

آجر سفال و مرحله دوم

 خاک رس را با استفاده از سنگهای بزرگ و خمیر به عنوان سنگ های که با سنگ زنی بدست می آید به یک پودر ریز یا خمیر تبدیل می شود. این به روند پیوند کمک می کند. برخی از خاک های رس از قبل در حد مناسب باشد، اما سنگ زنی به طور کلی نتیجه نهایی ساختمان آجری شما را بهبود می بخشد.

آجر سفال و مرحله سوم

خاک گل رس را با آب مخلوط کنید تا خمیری چسبناک به وجود بیاید. به طور سنتی آجرهای سفالی با دست یا با ابزار چوبی قالب ریزی می شدند. امروزه بسیاری از آجرهای سفالی در قالبهای ساخته شده ساخته می شوند. با هر روشی قالب گیری می شود تا شکل و قالب آن مشخص شده و شکل بگیرد. آجر سفال از همان دوران ابتدایی تمدن بشر در ساختمان سازی استفاده می شد.

آجر سفال و مرحله چهارم

آجرها را در زیر آفتاب بگذارید تا خشک شود یا آنها را در اجاق خشک کنید تا رطوبت آن از بین برود. به طور سنتی ، آجر سازان آجر را برای خشک کردن آفتاب می گذارند – و این هنوز روشی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد زیرا به سوخت و برق نیاز ندارد.

آجر سفال و مرحله پنجم

آجرهای خشک شده را در یک کوره آتش بگذارید. کوره نوعی از فرهای سرامیکی است که محتویات آن را به مدت چند ساعت در دمای بسیار بالا گرم می کند. این باعث می شود پیوندهای مولکولی خاک رس را تغییر داده و آن را به مولکول های دیگر متصل کند – در نتیجه آجرهای بسیار سفت و محکم تولید خواهد شد.

نتیجه گیری

آجر سفال از همان دوران ابتدایی تمدن بشر در ساختمان سازی استفاده می شد و امروزه با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی همچنان بازهم از آن استفاده می شود و معماران و مهندسین ساختمان سازی در خیلی موارد و حتی بخاطر زیباسازی ساختمان از آن استفاده می کنند. این محصول در ۵ مرحله ساخته و پرداخته می شود و بعد از این مراحل بازهم به آن رسیدگی شده و با دقت و توجه بسیار زیاد نگهداری می شود. 

0 0 votes
امتیاز به این محصول