نمای آجرسنتی از دیر باز مورد توجه بسیاری از طرفداران معماری کلاسیک بوده است و به علت تنوع در طراحی و خلاقیت بسیار در نماهای ساختمان ها بسیار استفاده می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی نمای آجر ساختمان سنتی می پردازیم.

همینطور میتوانید در مورد آجرسفالی نیز بیشتر بدانید.

اجرای نمای آجرسنتی

نمای آجر ساختمان سنتی یکی از بهترین و قدیمی ترین نوع طراحی برای ساختمان ها می باشد که آجرها به علت اینکه یکی از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی هستند دارای ویژگی ها و خواص مکانیکی و شیمیایی بسیار بالایی هستند و بسیار طرفدار دارند و همچنین قیمت این آجرها بسیار مناسب و در دسترس است و بسیاری از معماران و طراحان از آجرها برای نماهای ساختمان استفاده کنند و با استفاده از روش های مختلف چیدمان ، نماهای خاص و متمایزی را طراحی می کنند که چند نمونه از آن را بیان می کنیم .

نمای آجری سنتی با استفاده از آجرهای سنتی مرغوب

نمای آجر ساختمان سنتی باید از آجرهای سنتی مرغوب استفاده شود تا کیفیت آن و خواص آن مطلوب شود و همچنین کوره های آجرپزی مدرن ، مواد اولیه مرغوب ، مدت زمان پخت آجر ، شکل آجر و رنگ آجر همه با هم متفاوت می باشند و در قیمت تمام شده تاثیر دارند و کار با این آجرها باعث می شود که ترکیبی از طرح های سنتی و مدرن با هم استفاده شود.

نمای آجری سنتی تلفیقی

نمای آجر ساختمان سنتی می تواند از ترکیبی از کاشی کاری و گچ کاری هم باشند که این نوع تلفیق در نمای آجر سنتی و در کتیبه های سنتی ایران بسیار دیده می شود و معماران و طراحان به خاطر تنوع آجر سنتی از این طراحی تلفیقی بسیار استقبال می کنند چون تنوع ظاهری خوبی دارند.

نمای آجر ساختمان سنتی

نمای آجر سه سانتی برای ساختمان ها

یکی دیگر از نمای آجر ساختمان سنتی آجر سه سانتی می باشد که به آن آجر پلاک هم می گویند که این آجرها کاربرد بسیاری برای ساختمان سازی دارند و امروزه رنگ زرد این آجرها برای نمای ساختمان بسیار استفاده می شود و این نوع آجرها به علت کیفیت بسیار بالا در برابر سرما و گرما مقاومت خوبی دارد و شوره نمی زند و در برابر تابش نور خورشید بسیار مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی دهند.

بیشتر بخوانید:دیوارهای آجری

نمای آجری سنتی و سبک روستیک

چیدمان آجرهای سنتی نقش بسیار مهمی در طراحی نمای آجری سنتی دارد و با استفاده از سبک روستیک یا روستایی در اجرای نمای ساختمان ها فضای نوستالوژیک را یادآوری می کنند و این سبک نشان دهنده سادگی ، طبیعی بودن ، بکر بودن و غیره را نشان می دهد و اکثر معماران در طراحی ویلاها ، کاروانسراها ، رستوران ها ، هتل ها و غیره از این سبک بسیار استفاده می کنند.

نمای ساختمان با آجر قزاقی

یکی دیگر از نمای آجر ساختمان سنتی آجر قزاقی می باشد که از قدیمی ترین انواع آجر سنتی است و معمولا این آجرها به صورت دستی و سنتی تولید می شوند و اجرای این آجرها برای مرمت کردن آجرهای قدیمی به کار می رود و دارای رنگ ها و طرح های مختلفی هستند و یکی از خواص این آجرها عایق حرارتی بودن آن می باشد .

همینطور در مورد قیمت آجر سفال اصفهان نیز میتوانید بدانید.

کاربرد نمای آجر سنتی

نمای آجر ساختمان سنتی کاربرد بسیاری دارد و در بسیاری از کاروان سراها ، بازارهای قدیمی ، هتل ها ، رستوران های سنتی ، اماکن مذهبی ، مساجد ، ساختمان های تاریخی ، بافت شهرهای قدیمی و داخل ساختمان ها و ویلاها استفاده کرد.

خرید انواع آجر سنتی

نمای آجر ساختمان سنتی از قدیمی ترین نماهای ساختمان ها می باشد که امروزه از آن بسیار استفاده می شود و همانطور که گفته شد قیمت این آجرها به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نحوه پخت در کوره ها ، مدت زمان پخت این آجرها ، مواد اولیه با کیفیت ، رنگ آجر و غیره همه در قیمت تاثیر گذار است و قیمت آنها با هم تفاوت دارد  به همین منظور برای خرید این نوع آجرها شما می توانید به سایت آجرمیهن مراجعه و نحوه خرید این نوع آجرها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

نمای آجر ساختمان سنتی بسیار کاربردی است و از دوران قدیم هم از آن استفاده می کردند و جزو بهترین نوع آجرها می باشد به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این آجرها اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول