صرف نظر از اینکه آجر قدیمی ترین مصالح ساختمانی شناخته شده برای بشر است، حتی امروز هم از افزودن آن جذابیت و شخصیت منحصر به فرد به هر فضای داخلی کوتاهی نمی کند. به معنای واقعی کلمه برای قرن ها، آجرهای طبیعی و در معرض دید به خانه ها در سراسر جهان جذابیت بخشیده اند. از آنجایی که آجر از خاک رس ساخته شده است، دارای پتینه و بافت طبیعی است که گرم، آرامش بخش است و تکرار آن برای سایر مصالح ساختمانی غیرممکن است. اگر دیوار آجری یا شومینه شما قدیمی به نظر می رسد و با زیبایی شناسی شما مطابقت ندارد، یک راه حل آسان وجود دارد. آن را رنگ کنید. در این نوشته آجرمیهن نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی را بیان نمودیم.

نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی

دیوارهای بنایی با آجر سفالی را می توان برای افزایش بازتاب نور یا برای اهداف تزئینی رنگ آمیزی کرد. اما توجه به این نکته مهم است که وقتی آن قلم مو به دیوار برخورد کرد، دیگر راه برگشتی وجود ندارد. دائمی خواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که تصمیم شما مثبت است. هنگامی که تصمیم به رنگ آمیزی دیوارهای آجری خود گرفتید، ملاحظاتی وجود دارد که توجه شما را می طلبد و باید با نهایت دقت به آنها رسیدگی شود. رنگ برای اجرا بر روی دیوارهای بنایی آجری باید بادوام باشد، به راحتی اجرا شود و ویژگی های چسبندگی خوبی داشته باشد، در ادامه چند نکته دیگر وجود دارد که باید به درستی در نظر بگیرید:

از مواد بادوام استفاده کنید

یکی از نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی مواد بادوام است. فرض اینکه دیوارهای بنایی سفالی را می توان با استفاده از “مواد کم دوام” ساخت، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری از مردم مرتکب می شوند. هنگامی که یک دیوار آجری برای رنگ آمیزی برنامه ریزی می شود، انتخاب مصالح بادوام از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل واحدهای آجری، ملات و طرز کار استفاده شده در ساخت و ساز می شود. برای اطمینان از اینکه آن درزها به درستی با ملات با کیفیت خوب پر شده اند، باید مراقبت مناسب انجام شود. این امر ورود رطوبت به دیوار را محدود می کند.

قلیایی بودن از نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی

قلیاییت نوعی خاصیت شیمیایی است که می تواند تاثیر بسزایی در دوام و عملکرد رنگ داشته باشد. آجرها معمولاً خنثی هستند اما با ملات هایی که از نظر شیمیایی اساسی هستند به هم چسبیده می شوند. محصولات رنگی که بر پایه روغن‌های خشک‌کننده ساخته می‌شوند، ممکن است مورد حمله قلیایی آزاد قرار گرفته و روغن‌ها صابونی شوند. استفاده از یک پرایمر مقاوم در برابر قلیایی را در نظر بگیرید، این به جلوگیری از وقوع شرایط قلیایی کمک می کند.

قلیایی بودن از نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی

آب و رطوبت

نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی نیاز به بررسی دقیق دارد. هر گونه آب یا رطوبت در سنگ تراشی عملکرد سطح رنگ شده را مختل می کند. راه های مختلفی وجود دارد که از طریق آن رطوبت می تواند به سنگ تراشی راه پیدا کند. این شامل منافذ مصالح ساختمانی، از طریق اتصالات ملات ناقص یا فقط تا حدی پر شده، روکش ها و برجستگی ها، از طریق اتصالات درزبندی ناقص است. به بیان ساده، سطوح دیوار آجری باید کاملاً خشک باشد تا رنگ آمیزی و عمر آن بر روی دیوار اعمال شود.

نوع رنگ از نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی

هرگز از رنگ استاندارد روغن یا لاتکس بر روی آجر سفالی استفاده نکنید. زیرا این امر می تواند رطوبت را در داخل محبوس کند و باعث کنده شدن پوشش رنگ شود. اساساً نمی توان یک پوشش ضد آب روی سنگ تراشی اعمال کرد که مانع از خشک شدن موثر قسمت های بیرونی شود. مهم است که در نظر داشته باشید که دیوارهای بیرونی و داخلی به دلیل عملکردشان باید به طور متفاوتی رفتار شوند. دیوارهای بیرونی با عناصر زمین در تماس هستند، بنابراین نوع رنگ مورد استفاده در اینجا باید چیزی باشد که بتواند در برابر سختی چنین عناصری مقاومت کند.

سخن نهایی

در این نوشته از وب سایت میهن آجر ما به بررسی نکات مهم برای نقاشی آجر سفالی پرداختیم. گاها صاحبان خانه دیوار های آجری یا آجر های سفالی معمولی را با رنگ مناسب زیبا می کنند. اما، در صورت امکان، حفظ ظاهر اصلی پتینه مجلل طبیعت که در آجر یافت می شود، همیشه ترجیح داده می شود. اگر تمایل به اطلاع از شرایط آجر های سفالی دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول