به منظور استفاده از آجر سفالین در ساختمان‌سازی تصور کنید، شما در مراحل ابتدایی برنامه‌ریزی برای ساخت خانه رؤیایی خود هستید. یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی که شما باید بگیرید این است که از چه مصالح ساختمانی در ساخت خانه‌ی خود مانند آجر سفالی، کاشی‌های سقفی، بتن و غیره استفاده کنید. این تصمیمی است که جنبه زیبایی‌شناسی طراحی، نگهداری مداوم و نمای کلی ساختمان شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

آجر سفال صدها سال است که تحت عنوان مصالح ساختمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. توانایی استفاده از تیغه‌های سفالی به روش‌های مختلف، سهولت در ساخت‌و‌ساز و خواص جرم حرارتی برتر آن، باعث شده که این نوع مصالح برای ساخت خانه‌ی شما مناسب باشد. در اینجا پنج دلیل مهم برای استفاده از تیغه‌های سفالی در خانه شما بیان شده است:

  1. جنبه‌ی زیبایی‌شناسی طراحی
  2. راندمان انرژی و آسایش حرارتی
  3. دوام و کاهش نگهداری
  4. عایق صدا
  5. ایده آل برای مناطق مستعد bush veld fire

 

جنبه زیبایی ‌شناسی طراحی ساختمان ساخته ‌شده از آجر سفالی

گزینه‌های مربوط به نحوه استفاده از آجر سفال در مدت‌زمان کوتاه به طور قابل‌ملاحظه‌ای گسترش یافته است. گذشت آن زمانی که شما می‌توانستید فقط دو رنگ قرمز یا زرد را برای آجر خانه‌ی خود انتخاب کنید. امروزه به معنای واقعی کلمه، صدها رنگ و اندازه برای انتخاب وجود دارد. این تنوع مصالح سفالی با زیبایی خود، طرح‌های منحصر‌به‌فرد و الهام‌بخشی را ایجاد می‌کنند. تیغه‌های سفالی برای به وجود آوردن ظاهری منحصر‌به‌فرد چه از نظر داخلی و چه در سطح خارجی ایده آل هستند.

معماران و طراحان اکنون از این مصالح برای ایجاد جلوه‌های مجسمه‌ای سه‌بعدی، جزئیات پیچیده و اشکال مختلف استفاده می‌کنند و از مفهوم سنتی ساختار جعبه آجری فاصله می‌گیرند.

 

راندمان انرژی و آسایش حرارتی ساختمان ساخته‌شده از آجر سفالی

با توجه به این‌که حدود ۳۹ درصد از انرژی خانه به منظور حفظ دمای دلپذیر مصرف می‌شود، به طور فزاینده‌ای مهم است که خانه‌ای بسازیم که انرژی موردنیاز برای گرمایش و سرمایش را هم از لحاظ صرفه‌جویی در هزینه و هم از منظر پایداری به حداقل برساند.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصالح ساختمانی با جرم گرمایی بالا بیشترین بازده انرژی را دارند. جرم حرارتی توانایی ماده برای حفظ انرژی گرمایی هنگام قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف است و با تغییر شرایط به آرامی آن را مجدداً وارد محیط می‌کند.

در خانه‌هایی که دیوارهای داخلی از تیغه‌های سفالی ساخته‌شده‌اند و دیوارهای خارجی مصالح دیگر (مانند سیمان‌های فیبری، چوب یا رندر)، سطح جرم حرارتی بیشتری نسبت به ساختمان‌هایی دارند که فقط با مواد سبک‌وزن عایق ساخته‌شده‌اند. این امر باعث می‌شود دمای داخلی پایدارتر باشد.

 

دوام و کاهش نگهداری ساختمان ساخته‌شده از آجر سفال

تیغه‌های سفالی پس از ساخت، ضد آب باقی می‌مانند. این نوع مصالح مانند بسیاری از مواد ساخته‌شده توسط انسان فرسوده نمی‌شوند و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارند. تیغه‌های سفالی ضدزنگ هستند، از بین نخواهند رفت، دچار پوسیدگی، خمش یا پیچش نمی‌شوند و برای حفظ زیبایی و ماندگاری، نیازی به رنگ و یا مراقبت دیگری ندارند.

حتی پس از ۵۰ سال این نوع مصالح قوی، قابل‌اعتماد و نسبتاً بدون تعمیر و نگهداری می‌باشند. در حقیقت، بسیاری از بناهای ساخته‌شده از تیغه‌های سفالی فقط ظاهر خود را با افزایش سن بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، دیوار بزرگ چین هنوز پس از گذشت بیش از ۲۰۰۰ سال، عالی به نظر می‌رسد.

 

عایق صدا بودن آجر سفال

آجر عایق صوتی فوق‌العاده‌ای در برابر سروصدای خارجی هست. جرم سنگین ساختمان‌های ساخته‌شده از آجر سفال برای عایق‌بندی صوتی بهترین گزینه است و قادر به جلوگیری از سروصدای فرکانس پایین می‌باشند.

 

ساختمان ‌های ساخته‌ شده از آجر سفال ایده آل برای مناطق مستعد bushveldfire

تیغه‌های سفالی یک انتخاب ایده آل برای مناطق مستعد bushveldfire است که اساساً ضد آتش و غیرقابل‌احتراق می‌باشند. در نتیجه به گسترش آتش کمک نخواهند کرد. این مصالح در دمای حداکثر ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد در کوره می‌سوزند، به این معنی که آن‌ها قادر به تحمل گرمای شدید آتش بدون تغییر ساختاری هستند؛ بنابراین، درحالی‌که مبلمان، درختان و سایر مصالح ساخته‌شده توسط انسان ممکن است در گرمای شدید آتش متلاشی شوند، اسکلت آجری خانه شما در این شرایط پایدار خواهد بود.

تصمیم‌گیری در مورداستفاده از مصالح ساختمانی سفالی برای خانه جدید شما، یک تصمیم بزرگ است. شرکت آجر سفال میهن با استفاده از تیغه‌های سفالی خود، شما را در ساخت خانه‌ای زیبا یاری می‌کند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول