آجر سفال هزاران سال به‌عنوان یک محصول ساختمانی مورداستفاده قرار گرفته و از آن در دوران روم و قرون‌وسطا نیز استفاده می‌شد و امروزه این نوع مصالح هنوز هم در معماری مدرن بسیار موردتوجه می‌باشد. آجر سفالی یک نوع مصالح ساختمانی همه‌کاره و پایدار می‌باشد. آن‌ها بادوام بوده، به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، همچنین بعد از پایان عمر این نوع مصالح قابل بازیافت می‌باشند. تیغه‌های سفالی همچنین به جرم حرارتی کمک می‌کنند، در نتیجه ساختمان‌ها برای گرمایش و سرمایش به انرژی کمتری نیاز دارند. هنگامی‌که آجرها با یک طراحی خوب ساختمان ترکیب می‌شوند می‌توانند عملکرد طولانی‌مدتی از خود ارائه داده و محیطی سالم و راحت را برای شما فراهم آورند.

آجر سفال

آجر سفال و کاشی‌های سقفی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی در جهان هستند و هنوز هم بسیار محبوب می‌باشند. این امر چندان تعجب‌آور نیست، زیرا مصالح ساختمانی رسی؛ طبیعی، همه‌کاره، بادوام و دارای ارزش بالایی می‌باشند. انتخاب صحیح مصالح ساختمانی از ارزش ویژه‌ای برخوردار است یک ساختمان مدرن باید مطابق با بسیاری از خواسته‌های زیست‌محیطی و اقتصادی ساخته شود.

محصولات شرکت آجر سفال میهن برگرفته از ۲۰۰ سال تجربه و دانش می‌باشند. با انتخاب دقیق مواد اولیه و استفاده از امکانات پیشرفته تولید، ما می‌توانیم کیفیت این محصولات را تضمین کنیم و آسایش و راحتی را برای شما به ارمغان بیاوریم.

 

مزایای مصالح ساختمانی رسی مانند آجر سفال

برای استفاده از تیغه‌های سفالی در ساختمان‌سازی مزایای زیادی وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

  1. این نوع مصالح ساختمانی به کمک طبیعت تولید می‌شوند
  2. همه‌کاره بودن
  3. صرفه‌جویی در مصرف انرژی
  4. پایدار و بادوام
  5. زیبایی
  6. صرفه اقتصادی
  7. از نظر ارزش پایداری برخوردار هستند

 

توضیح مختصر در ارتباط با مزیت‌های آجر سفال

قابلیت همه‌کاره بودن آجر

مصالح ساختمانی رسی از قبیل آجر سفال را می‌توان برای انواع بسیار زیادی از کاربردها، در هر مکان و برای هر سبک معماری استفاده کرد. از کاشی و آجر سفال برای ساخت خانه‌های ویلایی یا آپارتمانی، ساختمان‌های اداری و عمومی، نماها، باغ‌ها، سقف‌ها، تراس‌ها و فضاهای باز استفاده کرد.

 

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

مصالح ساختمانی رسی به دلیل خاصیت عایق‌بندی عالی و ظرفیت نگهداری گرمایی آن‌ها می‌توانند باعث کاهش مصرف انرژی ساختمان‌ها شوند.

طول عمر آن‌ها بیش از ۱۵۰ سال می‌باشد این امر به‌وسیله ساختمان‌های تاریخی آجری به‌جامانده از قرن‌ها پیش اثبات شده است. همچنین ساختمان‌های ساخته‌شده از کاشی و آجر سفال ضد آب، ضد زلزله و مقاوم در برابر آتش می‌باشند.

 

زیبایی آجر و سفال

باتوجه‌به طیف گسترده رنگ‌ها، شکل‌ها و سطوح مختلف موجود در انواع تیغه‌های سفالی و کاشی، زیبایی و تنوع این نوع محصولات بسیار است. طیف رنگی این نوع مصالح از سفید تا قرمز کلاسیک می‌باشد.

 

پایداری آجر و سفال

در ساخت این نوع مصالح از انواع مختلف سطوح شامل سطوح زبر، صاف و لعاب‌دار استفاده می‌شود همچنین قالب‌های مورداستفاده در ساخت آن‌ها در طول و عرض متغیری ساخته می‌شوند. تعداد طرح‌ها و تغییرات احتمالی محصولات پیاده‌سازی شده تقریباً نامحدود است.

کاشی‌های بام، آجرهای نما و همچنین روکش‌ها نیز می‌توانند با یکدیگر هماهنگ باشند. ازآنجاکه این نوع مصالح از مواد اولیه طبیعی مانند خاک رس و آب تشکیل‌شده‌اند، آن‌ها پایدار می‌باشند.

 این مصالح ساختمانی بدون ایجاد حساسیت و عاری از آلاینده‌ها هستند؛ بنابراین با انسان و محیط‌زیست سازگار می‌باشند.

حتی پس از سال‌ها، ساختمان‌های ساخته‌شده از مصالح ساختمانی رسی، ارزش خود را حفظ می‌کنند.

 به دلیل دوام، پایداری و کیفیت ویژه زندگی، ساختمان‌ها و آپارتمان‌های آجری تقاضای زیادی دارند و به ارزش فروش بالایی دست می‌یابند. علاوه بر این، آجر و کاشی‌ها تمیز هستند و نظافت کمی نیاز دارند.

 

صرفه‌جویی در مصرف و صرفه اقتصادی

یک پوشش ساختمانی صلب ساخته‌شده از آجر سفال باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود. باد و هوا، گرما و یخ‌بندان قادر به آسیب رساندن به مصالح ساختمانی رسی نیستند. در نتیجه هزینه‌های نگهداری و بهره‌برداری از آن‌ها کم است. باتوجه‌به خاصیت عایق‌بندی مطلوب آن‌ها، مصالح ساختمانی رسی به صرفه‌جویی در هزینه‌های تأمین انرژی نیز کمک می‌کنند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول