آجر سفال چیست؟

ویژگی‌های آجر سفال که نوعی از مصالح ساختمانی ساخته‌شده توسط انسان است که از آن در ساختمان‌سازی، کلیه‌ی امور مربوط به مهندسی عمران و طراحی منظره استفاده می‌شود. این تیغه‌های سفالی از سوزانده شدن خاک رس در دماهای بالا ساخته می‌شوند. گرما که مسئول ذوب ذرات رس است منجر به پیوندهای سرامیکی بسیار قوی در آجرها می‌شود.

تیغه‌های سفالی دارای رنگ‌های طبیعی و گرم خاک رس سوخته می‌باشند که دائمی بوده و در برابر محو شدن مقاومت کافی دارند. تیغه‌های سفالی همچنین با استفاده از ترکیبات سفالی مختلف، دمای احتراق یا جو کوره می‌توانند در رنگ‌های طبیعی و جذاب دیگری نیز تولید شوند. علاوه بر این، از این مصالح برای تکمیل نمای بیرونی خانه شما نیز می‌توان استفاده کرد. کافی است آن‌ها را به بافت‌های مختلفی تبدیل کرد.

مزایای استفاده از آجر سفال

استفاده از تیغه‌های سفالی در ساختمان‌سازی مزایای زیادی دارد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:

  • عایق حرارتی
  • عایق صدا
  • دوام بالا
  • هزینه تعمیر و نگهداری کم
  • ارزش فروش مجدد بالا
  • مقاومت در برابر آتش

عایق حرارتی بودن آجر سفال

تیغه‌های سفالی عایق‌ها‌ی خوبی هستند. به عنوان مصالح دیواری، تیغه‌های سفالی، دیوار را سنگین و متراکم می‌سازند و هدایت گرما را به آهستگی انجام می‌دهند. این هدایت حرارتی آهسته یا تأخیر حرارتی باعث کاهش بارهای پیک خنک‌سازی در تابستان و بارهای پیک گرم‌سازی در زمستان می‌شود و باعث می‌شود خانه شما در تمام سال از نظر انرژی در وضعیت بهینه باشد.

عایق صدا بودن آجر سفال

ضخامت و چگالی دیوار ساخته‌شده از تیغه‌های سفالی باعث کاهش انتقال صدا می‌شود و صداهای خارج از خانه را برای داشتن یک خانه آرام و ساکت، دفع می‌کند.

دوام آجر سفال

تیغه‌های سفالی به مرور زمان تاب بر‌نمی‌دارند. همچنین آن‌ها به مرور زمان دچار پوسیدگی، شکافت، پوسته‌پوسته شدن یا دچار تغییر رنگ نمی‌شوند. تیغه‌های سفالی موریانه‌ها را در خود جای نمی‌دهند و با افزایش سن، زیباتر به نظر می‌رسند.

هزینه تعمیر و نگهداری کم آجر سفال

درحالی‌که تیغه‌های سفالی ممکن است گران تولید شوند اما نگهداری و دوام کم آن‌ها باعث می‌شود این نوع مصالح گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای نمای بیرونی منازل شما باشد.

ارزش فروش مجدد بالا آجر سفال

خانه‌های ساخته‌شده از تیغه‌های سفالی به‌طور‌کلی از ارزش فروش مجدد بالایی برخوردار هستند زیرا خریداران خانه ظاهر مجلل و مراقبت آسان از یک خانه آجری را ترجیح می‌دهند.

مقاومت در برابر آتش آجر سفال

تیغه‌های سفالی نمی‌سوزند و احتمال آتش‌سوزی را در جایی که استفاده می‌شوند، کاهش می‌دهند.

کاربردهای آجر سفال

علاوه بر استفاده از تیغه‌های سفالی روی دیوار، ممکن است از آن‌ها برای سنگ‌فرش مسیرهای عبور و مرور، پیاده‌روها، مسیرهای اختصاصی و سایر گردشگاه‌ها استفاده شود. همچنین برای کف باغ و محوطه‌سازی نیز از این نوع مصالح استفاده می‌شود.

از تیغه‌های سفالی می‌توان به عنوان تیغه‌های معمولی، نما، باربر و ضد آب نیز استفاده کرد. استفاده از آجرهای معمولی برای کارهای آجری کلی است که جنبه زیبایی‌شناسی اثر در آن مهم نیست درحالی‌که تیغه‌های سفالی مورداستفاده به عنوان نمای ساختمان برای قسمت‌های بیرونی منازل و دیوارها استفاده می‌شود و جنبه زیبایی‌شناسی در آن‌ها مهم است. تیغه‌های سفالی باربر، ضد آب و آجرهای مهندسی، قوی‌تر هستند و خاصیت جذب آب کمتری دارند و این نوع مصالح برای کارهای عمرانی ایده آل می‌باشند.

استفاده از تیغه‌های سفالی خرد‌شده به عنوان سنگ‌دانه در بتن در رم و بنگلادش کاربرد زیادی دارد زیرا کمبود مصالح قابل‌استفاده طبیعی برای ساخت بتن در این کشورها به شدت مشاهده می‌شود؛ بنابراین از برخی از انواع تیغه‌های سفالی می‌توان به عنوان سنگ‌دانه برای ساخت بتن نیز استفاده کرد.

شرکت آجر سفال میهن انواع مختلف تیغه‌های سفالی با ویژگی‌های آجر سفال استاندارد را برای تمامی کاربردهای فوق برای مشتریان خویش فراهم نموده است و در این راه توانسته رضایت مشتریان خویش را تأمین سازد. برای اطلاع بیشتر در خصوص محصولات این شرکت با ما تماس بگیرید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول