آجر سفالی، یکی دیگر از متریال بروز و با کیفیت است؛ که  امروزه کاربرد بالایی در صنایع ساختمان سازی ایفا کند. آجر سفالی، نسبت به آجر بتنی برای ساخت برخی از سازه های ساختمانی مناسب تر است.

به همین خاطر روزانه به تعداد انبوه تولید می شود؛ تا بازار خرید و فروش محصول با هیچ کمبودی رو به رو نشود و مشتریان بتوانند به راحتی در هر کجای این سرزمین هستند؛ آجر سفالی مد نظر شان را خریداری کنند.

در این مقاله، به صورت مفصل در رابطه با قیمت روز آجر سفالی بحث شده است. اگر تمایل داشتید، با ما همراه شوید.

آجر سفال، چه نوع متریالی است؟

همانطور که دیگر صنایع با تغییر و تحول رو به رو شده اند؛ صنعت ساختمان سازی نیز استثنا نمی باشد. در صنعت ساختمان سازی تنها به ساخت ساختمان ها اکتفا نمی کنند؛ بلکه ساخت تمام سازه ها از جمله پل، مدرسه، آپارتمان های مسکونی و تجاری نیز بر عهده ی این صنعت می باشد.

استفاده از مصالح سنتی مانند بتن، آجر بتنی و… برای ساخت سازه ها مناسب و مقرون به صرفه نمی باشد. به همین خاطر در دنیای امروز، مهندسانی که در این عرصه فعالیت می کنند؛ توانستند با بهره گیری از علم و تکنولوژی مصالحی را تولید کنند، که تا حدودی ساخت و ساز را برای افراد راحت و مقرون به صرفه می کند.

یکی از این مصالح ساختمانی پر طرفدار، آجر سفال می باشد. برای تولید آجر سفال، از دو نوع ماده ی اصلی خاک رس و خاک سفال به مقدار مشخصی استفاده می شود. خاک رس و خاک سفالی که در تولید این متریال به کار رفته است؛ مورد آزمایش و بررسی های بسیاری قرار می گیرد.

چرا که کوچک ترین ناخالصی در بافت و ساختار آجر سفالی سبب شده محصول ویژگی و کارایی خود را از دست دهد. بنابراین استفاده از چنین آجر سفالی در ساخت سازه هایتان، فقط اتلاف هزینه و وقت شما است.

آجر سفال، چه نوع متریالی است؟

هدف و کاربرد آجر سفالی

پشت هر کاری دلیل و مقصودی وجود دارد. مسلما تولید کنندگان آجر سفال نیز مانند هر انسانی از تولید محصولات جدید خود هدف و دلیل مشخصی دارند. هدف اصلی تولید کنندگان آجر سفال، عرضه ی محصولی درجه یک به بازار با قیمتی مناسب است.

آجر سفال به دلیل این که نسبت به دیگر مصالح ساختمانی از مقاومت و استحکام قابل توجهی برخوردار است‌. برای ساخت سازه های مختلفی به کار می رود. از آن جایی که قیمت آجر سفالی نسبت به دیگر مصالح مناسب تر است؛ افراد زیادی خواستار خرید این آجر هستند.

تنها دلیل تولید آجر سفالی، عرضه ی محصولی درجه یک به بازار نمی باشد. بلکه دلایل دیگری نیز در تولید این محصول نقش داشته است. یکی از دلایل مهم، تولید متریالی سبک، با مقاومت بالا برای ساخت دیوار های بیرونی و داخلی می باشد.

از ویژگی و مشخصات فنی آجر سفال که بگذریم، قیمت محصول بسیار مناسب است. به همین دلیل نسب به بازار سیمان، ماسه، آجر گری و سه گل از بازار پر رونق تری برخوردار است. چرا که ظاهر متفاوت آن، موجب شده در نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها نیز کارایی بالایی ایفا کند.

هدف و کاربرد آجر سفالی

ملاک هایی که بر روی قیمت آجر سفال تاثیر می گذارد؟

بعضی از افراد معتقدند، تولید آجر سفال باعث کساد شدن بازار کار برخی از محصولات هم چون آجر گری و آجر سه گل می شود. اما این عقیده کاملا اشتباه است؛ چرا که هر سه این محصولات کاربرد به خصوصی دارند و برای سازه های ساختمانی هر کدام لازم و ضروری هستند.

بیشتر بخوانید:آیا آجر سفال برای دیوار چینی مناسب است؟

ساخت یک ساختمان ایمن بدون هر کدام از این مصالح غیر ممکن است؛ زیرا هر کدام از این متریال ها در مقاوم سازی ساختمان نقش به سزایی ایفا می کنند. بنابراین سعی کنید، برای ساخت هر قسمت از ساختمان خود، از متریال مناسب استفاده کنید. بدین ترتیب از مشکلات مالی و جانی بسیاری جلوگیری می کنید.

معیار ها و ملاک های بسیاری بر روی قیمت روز آجر سفال تاثیر می گذارد. برای این که خریدی سودمند در زمینه ی آجر سفالی داشته باشید، موارد ذیل را به خاطر بسپارید:

  • تورم:

بیشترین نوساناتی که امروزه در بازار فروش آجر سفالی وجود دارد؛ به علت تورم ناپایدار است.

  • نوع مواد اولیه به کار رفته در محصول
  • برند محصول
  • نوسانات موجود در بازار فروش آجر سفالی
  • محدودیت های تولید
  • و…

 

ملاک هایی که بر روی قیمت آجر سفال تاثیر می گذارد؟

0 0 votes
امتیاز به این محصول