پرکاربردترین مصالح ساختمانی

آجر یکی از شناخته شده ترین مصالح ساختمانی است. معماران تمدن های باستانی با آن ها بنا را می ساختند.  بهتر است از مصالح با کیفیت خوب استفاده شود تا بتواند به هدف خود نائل شد. ویژگی های مطلوب آجرشامل یکنواختی در رنگ است. اندازه، و شکل، و جمع و جور، عاری از ترک، مقاومت فشاری بین ۱۵ تا ۳۵ مگاپاسکال، بادوام، غیر قابل اشتعال و غیرقابل نفوذ بودن از مهم ترین ویژگی های آنها است که معماران به آن توجه کرده و بخاطر همین ویژگی ها است که امروزه بازهم از آن استفاده می شود. شرکت آجرسفال میهن محصولات ساختمانی مختلفی را تولید می کند که بسیار مقاوم هستند.      

۱۰ کاربرد آجر در امور عمرانی و ساختمانی

  1. آجرهای با کیفیت بالا ، که دارای شکل استاندارد ، لبه های تیز ، سطوح صاف ، دوام بالا و استحکام عالی هستند ، می توان برای ساخت و سازهای سازگار دائمی مانند ساختمانها ، سدها ، جاده ها ، اسکله های پل و غیره استفاده کرد.
  2. آجرها را می توان برای ساخت دیوارهایی با هر اندازه (دیوارهای ، دیوارهای پایه ، نرده ها ، دیوارهای نگهدارنده) کف ، قوس و قرنیز استفاده کرد.
  3. از آجرهای با کیفیت بالا نیز برای اهداف تزئینی به عنوان مثال تهیه جلوه های معماری بر روی سازه ها استفاده می شود و ممکن است در انواع رنگ ، بافت ، پیوند و اتصالات به کار رود.      خرید ایکس باکس
  4. آجرهای خشک شده فقط برای سازه های موقتی استفاده می شوند و بعد از این که دائمی بودن سازه ای مشخص شود می توان از محصولات دیگری ساختمانی استفاده کرد.
  5. آجرهای خشک شده آفتاب فقط برای سازه های موقتی استفاده می شوند و در مواردی که رطوبت شدید وجود دارد و باران مکرر می بارد نباید از این نوع آجرها استفاده کنیم.      خرید پلی استیشن 5
  1. آجرهای با کیفیت پایین یا آجرهای بیش از حد سوخته به عنوان مصالح برای بتن فونداسیون و کارهای فلزی جاده استفاده می شود. دلیل این امر این است که آنها می شکنند و برای ساختمان سازی مناسب نیستند.
  2. آجر های نسوز و مقاوم مانند سیلیس ، منیزیم ، شاموتی و نسوز خنثی برای پوشش دودکش ها، کوره ها، اجاق های پیتزا و کباب پزهای آجری در فضای باز استفاده می شود. این نوع باید از مقاومت خوبی در برابر شوک حرارتی ، در زیر بار ، نقطه ذوب زیاد و تخلخل رضایت بخش برخوردار باشد.
  3. سورکی (جهت استفاده در گچ آهک و بتن آهک استفاده می شود.
  4. می توان برای ایجاد پیاده رو و مسیرهای پیاده روی در باغ ها استفاده کرد.
  5. سوراخ آن برای ایجاد خشت زرق و برق دار / شمعدانهای زیبا می تواند مورد استفاده قرار گیرد.  خرید پلی استیشن 4

نتیجه گیری

آجر شناخته شده ترین مصالح ساختمانی است که از دوران باستان برای ساختمان سازی از آن استفاده می شد و  هنوز هم این روند هم ادامه دارد و همچنان معماران از آن استفاده می کنند. در راستای پیشرفت تکنولوژی، مقاومت آن ها بیشتر شده و در همین ارتباط، انواع و اقسام هم تولید شده اند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول