انتخاب مصالح ساختمانی مناسب یک تصمیم مادام العمر است. یک ساختمان مدرن باید با بسیاری از خواسته های اکولوژیکی و اقتصادی مطابقت داشته باشد. آجرهای سفالی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی در جهان هستند. اولین آجر پخته شده در آفتاب حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد. آجرهای سفالی زیبا، طبیعی، بادوام و دارای ارزش پایدار هستند. سایر محصولات ساختمانی مانند رندر یا رنگ باید در طول سال ها چندین بار تعویض شوند، اما آجرهای سفالی هرگز محو نمی شوند و همیشه خوب به نظر می رسند. اما در این نوشته از میهن آجر می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا استفاده از آجر سفالی بهتر است؟

چرا استفاده از آجر سفالی بهتر است؟

آیا فکر کرده اید که چه چیزی در نما به خوبی کار می کند و مزایای زیبایی شناختی و عملکردی را ارائه می دهد؟ آجرهای سفالی به دلیل بهره وری انرژی و ظاهر عالی مشهور هستند. می توان حتی آن ها را در رنگ های متنوعی دید که برای مصارف بیرونی و داخلی بهتر خواهند بود. . به عنوان مثال، آجرهای سفالی قرمز روی دیوارها فوق‌العاده به نظر می‌رسند. متخصصان این زمینه می توانند برای استفاده از آجر سفالی و انتخاب محصولی خاص به شما کمک کنند. در ادامه اما دلایل استفاده از این محصول را برای شما بیان خواهیم کرد.

بهتر است بدانید که برای بدست آوردن قیمت آجر سفال اصفهان و قیمت روز آجر سفال می توانید به سایت آجر میهن مراجعه نمایید.

چرا استفاده از آجر سفالی بهتر است؟

طبیعی و سازگار با محیط زیست

آجرهای سفالی و سنگفرش ها به خصوص مصالح ساختمانی پایدار و طبیعی هستند زیرا از مواد اولیه طبیعی خاک رس و آب تشکیل شده اند. آجرها و سنگفرش‌ها کاملاً عاری از آلاینده‌ها و آلرژن‌ها هستند و بنابراین به‌ویژه با انسان و طبیعت سازگار هستند و ماندگاری فوق‌العاده طولانی بیش از 120 سال دارند و همچنین اغلب از پروژه‌های تخریب شده بازیافت می‌شوند، بنابراین به پایداری و سازگاری با محیط‌زیست آن‌ها بیشتر افزوده می‌شود.

استفاده از آجر سفالی به دلیل آرامش و سکوت

آجرهای سفالی محصولی متراکم، سنگین و مقاوم هستند. این بدان معنی است که آنها دارای کیفیت کاهش نویز عالی و همچنین عایق عالی هستند. اگر خانه ای آرام و پر از سکوت دوست دارید، استفاده از آجر سفالی راهی عالی برای تضمین خواب خوب شبانه و به حداقل رساندن هرگونه مزاحمت از بیرون است. برای کاهش نویز بیشتر و یکپارچگی ساختاری خانه، آجرهای سفالی اغلب برای دیوارهای داخلی استفاده می‌شوند که انتقال صدا را در داخل خانه کاهش می‌دهد و حتی بیشتر عایق می‌شود.

کاربرد های مختلف

استفاده از آجر سفالی به دلیل کاربرد های بسیار زیادی که دارد جذابیت آن را بالا برده است. آجر و سنگفرش سفالی را می توان برای کاربردهای مختلف استفاده کرد. آنها را می توان برای دیوارها، نماها و همچنین سنگفرش، تراس ها و فضاهای باز استفاده کرد. آجر و سنگفرش سفالی تقریباً در همه جا و برای همه سبک های معماری قابل استفاده است. علاوه بر آن می توان رنگ های مختلفی از آجر ها را نیز استفاده نمود. جالب است بدانید که رنگ های آجری مختلفی وجود دارد که می توانید برای پروژه ساختمانی خود انتخاب کنید. اگرچه بسیاری از افراد همان رنگ سنتی را ترجیح می دهند. اما برخی دیگر تمایل دارند به تجربیات خود اضافه کنند. پس از رنگ های دیگری مانند گندمی و زغالی استفاده می کنند. این رنگ ها جنبه دیگری را به طراحی بیرونی اضافه می کنند.

البته این آجر ها کاربردهای هنری هم دارند. سنگ تراشی آجر سفالی یکی از قدیمی ترین و بادوام ترین تکنیک های ساخت و ساز مورد استفاده بشر است. سنگ تراشی شامل پشته های ثابت دستی از عناصر کوچک، با یا بدون ملات است. این یک مصالح ساختمانی اساسی در دوره های بین النهرین، مصر و روم بود ند. در دوره روم، استفاده از آجر سفالی افزایش یافت و به منظور به حداکثر رساندن مزایای آن، تخصصی شد. سنگ تراشی آجر سفالی در دوران قرون وسطی و مدرن همچنان مورد استفاده قرار می گرفت.

استفاده از آجر سفالی به دلیل دوام بالا

آجر های سفالی ساخته شده اند تا دوام بیاورند. آجرهای سفالی قوی، ایمن و دائمی هستند. آنها تحت تأثیر زمان یا آب و هوا نیستند و با گذشت زمان شکل یا رنگ خود را از دست نمی دهند. کافی است به برخی از پل‌ها و ساختمان‌های راه‌آهن در مکان‌هایی قدیمی بیندازید. جاهایی با قدمت هایی ۱۰۰ ساله و حتی در شرایط آب و هوایی نا مساعد. ساختمان هایی که هنوز قوی ایستاده اند. آجرهای سفالی همچنین مقاوم در برابر آتش هستند.

سخن آخر

در این نوشته از وب سایت آجر میهن به این سوال پاسخ دادیم که چرا استفاده از آجر سفالی بهتر است؟ در حقیقت با توجه به مزایای این آجر ها شما می توانید به راحتی برای خرید و استفاده آن در ساختمان خود اقدام کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول