آجرها به دو دسته قرمز و آجر زرد تقسیم بندی می شوند. هنگامی که نوبت به ساخت یک خانه آجری می رسد، انتخاب نوع مناسب آجر سفال برای پروژه شما ضروری است. از این گذشته ، این چیزی نیست که بتوانید به راحتی نظر خودتان را تغییر دهید.

در اینجا انواع مختلف محصولات را که می توانید انتخاب کنید و هزینه های احتمالی آنها را توضیح می دهیم تا به شما در تصمیم گیری صحیح برای پروژه خود کمک کند. و نکات مفیدی را در مورد انتخاب مواد اولیه و ملات آجری و همچنین نگهداری آجری و استانداردهای که باید بدانید برای شما ذکر خواهیم کرد.

 

آجرها به دو دسته قرمز و زرد تقسیم بندی می شوند

سفال گزینه ای کارآمد ، مقرون به صرفه و پایدار است که می توانید آن را با کمترین هزینه نگهداری کنید، اما شما همچنین می توانید سیمان و آهک را به عنوان مواد مورد نظر خود انتخاب کنید.

اگر به دنبال یک محصول صاف هستید، آجر سفال خشتی اکسترود شده می تواند انتخاب خوبی باشد. گل رس در یک اکسترود شده مناسب است و سپس ستون خشت بریده شده و برای صاف نگه داشتن آن ، در کوره اصلاح نمی شود. این یک روش مدرن تر ساخت است. در مقابل ، آجر سفالی های نرم گلی (همچنین به عنوان محصولات استوک نیز شناخته می شوند) و با ریختن خشت به قالب های ماسه ای ساخته می شوند، که چین های کوچکی دارند. این کار در ابتدا با دست انجام می شد اما اکنون به طور کلی یک فرایند ماشین سازی است. این محصولات به روشی بسیار شبیه به آجر سفال های گل نرم ساخته شده اند اما در فرآیند قالب گیری از شن و ماسه استفاده نمی شود ، فقط از آب استفاده می شود و این بدان معنی است که سطح آن بسیار ریزتر است. اگر می خواهید که نمای یکدستی داشته باشید، آجر سفالی های اکسترود شده را انتخاب کنید. این محصولات ساخته شده ماشینی از نظر فرم یکنواخت تر بوده و ارزان تر است.

آجر سفال زرد یکی از متداول ترین مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز است

تطابق آجر

اگر می خواهید مصالح ساختمانی موجود را با یکدیگر مطابقت دهید. دست ساز اصیل هستند. رسها را با شن و ماسه ترکیب کرده و با دستان خود را درون قالب ریخته می شود. انواع دست ساز دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند زیرا می توانند به عنوان آجر سفال هایی با اندازه استاندارد یا غیر استاندارد ساخته شوند و ظاهری فوری و جذاب ایجاد کنند.

اگر می خواهید یک ملک را خراب کنید و یک قطعه جدید را در زمین بنا کنید ، می توانید از مصالح هایی که از ساختمان اصلی استفاده شده اند استفاده کنید، اگر می خواهید به دلیل شرایط برنامه ریزی، ظاهر ساختمان را درست کنید یا نیاز دارید. مواد بازیافتی یکی دیگر از منابع خوب برای ساخت محصول دست دوم است اما دریافت کمیت و کیفیت برای کل خانه یا تواند مشکل باشد.

نتیجه گیری

آجر سفالی ها به چند دسته تقسیم می شوند و لازم است که مطابق میل و سلیقه خودتان محصولات را انتخاب کنید. این محصولات به روش های مختلفی ساخته می شوند و این شما هستید که نوع ساخت آن ها را انتخاب می کنید. برخی با ماشین و برخی دیگر با دست ساخته می شوند که هر کدام مشخصات خاص خود را دارند. آجر سفالی های اکسترود شده یا آجر سفال زرد نسبت به سایرین بهتر بوده و ساختمان را زیبا نشان می دهند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول