امروزه استفاده از انواع آجرها برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار رایج شده است چون این آجرها با استفاده از رنگ بندی های متفاوت و طرح های بسیار جذاب ، زیبایی ساختمان را دو چندان می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجرسفید و کاربردهای آن می پردازیم .

 

آجرسفید و کاربردهای آن

آجرسفید چیست ؟

آجرسفید و کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی بسیار مشاهده می شود . آجرسفید به علت داشتن استحکام بالا و طراحی منحصر به فرد در سازه های آجر آن را به یکی از مصالح نوین تبدیل کرده است . این آجرها به دلیل فشار زیاد در زمان تولید شبیه به یک تکه سنگ هستند که با حرارت فراوان داخل کوره مستحکم می شوند و این آجرها در طراحی نمای بیرون ساختمان باعث زیبایی ساختمان می شوند .

جنس آجرسفید

آجرها از مهمترین مصالح ساختمانی می باشند و جنس آجرسفید از خشت بوده که آن را درون قالب ها ریخته و بعد از خشک شدن آن سفیدی از ساییده شدن بسیار و پوشیده شدن آن با آهک به دست می آید که این آجرها از خاک سفیدنسوز می باشد چون آجرسفید و کاربردهای آن در صنعت پروژه های ساختمان سازی بسیار مهم می باشد زیرا تمام سازه ها بر روی آن قرار می گیرد و فشار سقف طبقات فوقانی تا حدی بر روی این آجرها می باشد و این آجرها کاملا نسوز هستند و در مقابل آتش سوزی فقط گرم می شوند و مقاومت بالایی دارند .

موارد مصرف آجرسفید

آجرسفید و کاربردهای آن جهت زیبایی بنا و نمای بیرونی یک ساختمان و جلوه دادن به درخشش نمای بیرونی قابل اهمیت می باشد . امروزه در داخل منزل هم از این آجرهای سفید استفاده می کنند و جهت زیبایی یک تیغه دیوار از آن استفاده می کنند چون سفید بودن این آجرها باعث می شود که فضای منزل باز شود و یک فضای دلپذیر و مدرن را ایجاد می کند و مخلوط کردن کاغذ دیواری و سنگ های آنتیک با این آجرها باعث دید بصری زیبایی می شود و یا اگر در خانه خود شومینه دارید می توان با ساخت بنای شیک از آجرسفید فضای اطراف شومینه را لوکس و مدرن کنید و همچنین از این آجرها برای کف پیاده روها هم استفاده می شود .

ویژگی های آجرسفید

آجرسفید نوعی از آجرنما سفید نسوز است که ماندگاری زیادی دارد و هزینه نگهداری آن بسیار کم است و باعث کاهش مصرف سوخت فسیلی می شود . طراحی سبک معماری با طیف گسترده ای از این آجرهای سفید باعث لوکس شدن و مدرن بودن فضا می شود .این آجرها در ترکیب رنگهای دیگر باعث زیبایی نمای ساختمان می شوند و همینطور باعث بهینه سازی مصرف انرژی می شوند و در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم هستند و قابل اعتماد می باشند و یکی از ویژگی های مهم آجرسفید و کاربردهای آن این است که  در صنعت ساخت و ساز حرف اول را می زند .

قیمت آجر سفید

قیمت آجرسفید همانند دیگر مصالح ساختمانی به ابعاد و مصالح و مواد استفاده شده در آن بستگی دارد ولی مهمترین عامل در قیمت آجرها ضخامت آنها می باشد . پس می توان گفت که ارزانترین آجر باریک ترین است و گرانترین آجر ضخیم ترین آجر است . معمولا قیمت این آجرها به روز می باشد و قیمت این آجرها باعث شده است که در طول سالها هم این آجرها جذابیت خود را در ساختمان سازی و طراحی خارجی و داخلی ساختمان ها داشته باشند . همینطور برای قیمت آجر سفید شما می توانید از طریق سایت آجر میهن از قیمت های به روز اطلاع  داشته باشید .

آجرنما سفید دکوراتیو

آجر سفید و کاربردهای آن برای دکوراتیو منزل استفاده می شود . این آجرهای دکوراتیو حس القای زیبایی به منزل شما می دهند و دارای شکل های متنوع می باشند . این نوع آجرها جذب پایینی از آب را داشته و دارای مقاومت بالایی در برابر فرسایش ، گرما و سرما را دارند . این آجرهای سفید دکوراتیو را آجرآنتیک سفید هم می گویند.

سخن پایانی

آجرسفید و کاربردهای آن باعث شده است که اکثر معماران و مهندسان از این نوع آجرها به خاطر ویژگی های زیاد آن استفاده کنند چون این آجرها هم ظاهر زیبا دارند و هم مقرون به صرفه هستند و اکثر افراد برای بازسازی خانه های خود از این آجرها استفاده می کنند . به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و فروش این آجرها اطلاع حاصل کنید .

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول