آجر سفالی و بلوک سیمانی هر دو از مصالح پر کاربرد در صنعت ساختمان سازی می باشند که هر کدام از آنها دارای مزایای خاص خود هستند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی می پردازیم.

آجر سفالی چیست ؟

در مورد موضوع آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی باید گفت که مهمترین ویژگی آجر سفالی وزن کم آن می باشد و برای دیوارچینی در ساختمان ها بسیار استفاده می شود . این آجرها به صورت روی هم قرار دادن و ریختن ملات بر روی آنها انجام می شوند که یک فضای خالی بین آجرها باقی می ماند که این فضا مقاومت خوبی در برابر صوت و حرارت دارد.

همینطور به دلیل حجم زیادی که دارند با سرعت زیاد می توان کار کرد و این آجرها از خاک رس و آب در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شوند و ضخامت بین آن ۵ تا ۳۰ سانتی متر می باشد.

آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی

مزایای آجر سفالی

در این قسمت به مزایای آجر سفالی می پردازیم تا ببینیم که کدام از این مصالح کارایی بیشتری دارد . این آجرها مقاومت بسیاری در برابر حرارت و آتش سوزی دارند و به دلیل وجود حفره های در آجر یک عایق صوتی و حرارتی خوبی می باشند و دارای ابعاد متنوع و کیفیت بالا می باشند و استفاده از این آجرها در دیوارچینی باعث می شود که ملات کمتری مصرف کنند و این آجرها به راحتی قابل دسترس می باشند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل آجر

معایب آجر سفالی

در مقایسه بین آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی باید گفت که هنگام استفاده از آجر سفالی به یک لایه گچ ضخیم و خاک احتیاج است تا سطح دیوار مسطح شود و خاک آن نباید آهک داشته باشد چون دچار ترک خوردگی می شود و همینطور در هنگام استفاده پرتی آن بسیار زیاد است و هنگام حمل و نقل احتمال شکسته شدن دارد و مقاومت فشاری آن پایین است.

آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی

بلوک سیمانی

در مقایسه بین آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی باید به این مسئله اشاره کرد که بلوک سیمانی از شن و ماسه و سیمان پرتلند در ابعاد مختلف تولید می شود که بعضی از اشکال آن تو پر و بعضی تو خالی قالب گیری می شود و هر چه وزن آن بالاتر باشد مقاومت فشاری آن بیشتر است.

مزایای بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی دارای وزن کمی هستند و باعث افزایش سرعت کار در دیوارچینی می شوند و در برابر آتش سوزی مقاوم هستند و سطح این بلوک ها صاف است و احتیاج به مصالح پوششی ندارد و بسیار مقرون به صرفه هستند و با استفاده از این بلوک ها می توان در مصرف مصالح ساختمانی صرفه جویی کرد.

معایب بلوک سیمانی

در باره موضوع آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی باید معایب بلوک سیمانی را هم در نظر بگیریم که میزان پرتی این بلوک ها زیاد است و این بلوک ها به سازه ها نمی چسبند و استقامت کمی دارند و در برابر حرارت و صوت مقاومت ندارند.

آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی

استفاده از آجر سفالی یا بلوک سیمانی

آجر سفالی از خاک رس با دمای بالا تهیه می شود و مقاومت آن زیاد است و دیوارهای که از این آجرها استفاده می شود بسیار محکم هستند ولی چون اندازه آنها کوچک است در ساختمان ها بیشتر از دو طبقه نمی توان از آن استفاده کرد ولی در مقایسه آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی می توان به این مسئله اشاره کرد که چون بلوک سیمانی دارای ابعاد بزرگتری هستند کار با آن سریعتر پیش می رود و در ساختمان های با طبقات زیاد کاربرد دارد بنابراین می توان گفت که استفاده از بلوک سیمانی از نظر ایمنی و اقتصادی به صرفه تر می باشد.

سخن پایانی

به نظر شما آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی ما مزایا و معایب هر کدام را برای شما بیان کردیم و بر اساس آن می توان گفت که هر دو این مصالح در ساختمان سازی از آنها استفاده می شود و بستگی به انتخاب و استفاده شما از این محصولات دارد ولی به هر حال هر دو مقرون به صرفه هستند و در دسترس می باشند  به همین منظور شما می توانید با شرکت آجر سفال میهن ارتباط و از نحوه سفارش و خرید این محصولات اطلاع حاصل کنید کارشناسان شرکت آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

0 0 votes
امتیاز به این محصول