شومینه یکی از وسایل گرمایشی خانه ها می باشد که ایمنی آن یک فاکتور بسیار مهم در ساختمان می باشد و استفاده از آجرهای نسوز با کیفیت نقش زیادی در ایمنی شومینه و زیبایی آن  دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجر نسوز برای شومینه می پردازیم.

معرفی آجر نسوز شومینه

آجر نسوز برای شومینه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت است و این آجرها در کوره های آجرپزی صنعتی پخته می شوند و دارای ترکیبات مختلفی می باشند و به عنوان یک عایق برای سرما و گرما هستند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند . این آجرها در مقابل فرسایش و تغییرات فیزیکی مقاوم هستند و برای افزایش ایمنی و زیبایی و تزیینات آجرکاری از آنها استفاده می شود و یکی از بهترین روش های مهم زیبایی یک ساختمان طراحی شومینه با آجرهای نسوز می باشد که دارای طرح ها و سبک های مختلفی است و بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی از این وسیله استفاده می کنند.

مزایای استفاده از آجر نسوز شومینه

آجر نسوز برای شومینه دارای مقاومت بالا و امنیت بسیار نسبت به حرارت هستند و باعث حس آرامش و زیبایی در دکوراسیون داخلی منزل می شوند و یک حس نوستالوژیک و آرام را به فضای خانه شما می دهند و دارای تنوع رنگ و نحوه نصب آن بسیار آسان و قابل دسترس است و به عنوان یک عایق برای فصل زمستان و فصل تابستان است و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد و وزن آن سبک و هر نوع طرح و الگوی را می توان روی آن اجرا کرد و از این آجرهای نسوز برای تزیینات آجرکاری روی شومینه استفاده می شود.

نحوه اجرای آجر نسوز

آجر نسوز برای  ساخت شومینه باید توسط شومینه ساز اجرا شود که باید اندازه گیری دقیق و نقشه درست ، نصب قرنیز ، دقت در ساخت کف و کوره شومینه ، اجرای ستون های شومینه ، طاق شومینه که یک نقطه نمایش سلیقه و طراحی است ، نصب دودکش ، راه اندازی آن همه توسط یک شومینه ساز انجام می شود .

بطورکلی ملاک های اصلی افزایش زیبایی آجرها با کمک ملات و سیمان و ترکیب درست رنگ ها و طرح ها بسیار مهم می باشد و یکی از عوامل بسیار مهم بر نمای شومینه کیفیت آجرها و رنگ بندکشی است که برای بهتر شدن نمای شومینه از رنگ های روشن برای کارهای تیره و از رنگ های تیره برای کارهای روشن استفاده می کنند و این تکنیک تضاد رنگ ها باعث زیبایی و جلوه بیشتر نمای شومینه می شود و تاثیر خوبی در بیننده دارد و با کمی سلیقه می توان یک طراحی شیک و مدرن را برای ساخت شومینه انجام داد.

انواع آجر نسوز

آجر نسوز دارای انواع مختلفی می باشد که آجر قرمز انگلیسی ، آجر نسوز سیاه و آجرهای تیره رنگ مناسب برای شومینه می باشند چون شومینه ها بعد از مدتی با جمع شدن دوده تیره می شوند به همین دلیل از آجرهای به رنگ تیره استفاده می شود و از آجرهای سفالی و رسی نمی توان برای ساخت شومینه استفاده کرد چون آجرهای سفالی و رسی مقاومت کافی برای حرارت را ندارند.

خرید آجر نسوز

آجر نسوز با وجود رنگ های طبیعی  و طرح های متفاوت میزان انرژی را در ساخت شومینه چند برابر می کند و باعث منظره زیبایی در خانه می شود و به دلیل ضد حریق بودن این آجرها دارای امنیت بسیار بالایی هستند و برای خرید آجرهای نسوز شما می توانید به سایت آجرمیهن مراجعه و قیمت و نحوه خرید این آجرها  و نحوه تزیینات آجرکاری را مشاهده نمایید.

قیمت آجر نسوز شومینه

قیمت آجر نسوز برای شومینه به نوع آجر و درجه قابل تحمل آن بستگی دارد و قیمت این آجرها در بازار متفاوت است و دلیل اصلی آن شیوه عرضه و تقاضا است اما شما می توانید با مراجعه به سایت شرکت آجرمیهن قیمت ها را مشاهده و استعلام بگیرید.

سخن پایانی

استفاده از آجر نسوز برای شومینه نه تنها مکانی را گرم می کند بلکه در معماری داخلی ساختمان تاثیر بسیاری دارد و انعکاس آتش یک صحنه زیبا را برای شما رقم می زند و باعث آرامش شما می شود به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و فروش این محصول و تزیینات آجرکاری اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول