بلوک سبک لیکا از دسته بلوک های سیمانی است که در ساخت آنها از سنگدانه های سبک رسی استفاده می شود. نام این سنگدانه های سبک لیکا است که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بلوک سبک لیکا می پردازیم .

لیکا چیست ؟

بلوک سبک لیکا از سنگدانه های سبک خاک رس در کوره ها تولید می شود و سطح آنها زبر و گرد هستند و وقتی این سنگدانه ها با آب و سیمان ترکیب می شوند بلوک لیکا به دست می آید و در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد .

ویژگی های مهم بلوک لیکا

بلوک سبک لیکا دارای ویژگی های بسیاری می باشد که همین ویژگی ها باعث شده است که از بلوک های با مصالح سنتی متمایز شود.

وزن سبک و کم

با استفاده از بلوک لیکا و وزن کم آن که حتی از بلوک سفالی هم سبکتر هست درشدت کار، هزینه و زمان اجرا صرفه جویی میشود و حمل و نقلآن نیز آسان تر می شود و سبکی این بلوک ها در کاهش وزن ساختمان اثر دارد و زلزله تاثیری در آن ندارد و وزن یک دیوار با بلوک لیکا ۵/۲ برابر کمتر از یک دیوار با مصالح سنتی است .

مقاومت حرارتی

بلوک سبک لیکا دارای مقاومت حرارتی بالایی می باشد و بتن ساخته شده با این سبک دانه به خاطر تخلخل درونی دارای مقاومت بالایی می باشد و چگالی آن ۷۵۰ تا ۹۵۰ کیلوگرم بر مترمکعب و ضریب حرارتی ٪۱۵ تا   ۱۷٪ می باشد و دیوارهای تولید شده با این بلوک ها به عنوان یک عایق همگن می باشد .

مقاوم در برابر آتش

این بلوک ها در برابر آتش مقاومت دارند و معیارهای ظرفیت باربری ، یکپارچگی و نارسایی حرارتی در آنها تامین شده و با توجه به ضخامت و نوع بلوک حداقل ۲ تا ۳ ساعت در برابر آتش مقاومت کافی دارند .

ترک نخوردن این بلوک ها

بلوک سبک لیکا کمتر از سایر مصالح ساختمانی دچار ترک خوردگی و جمع شدگی می شود و اکثر قطعات بتنی و سیمانی به مرور زمان خاصیت خود را از دست داده و طی فرایند هیدراسیون جمع می شوند که باعث ایجاد ترک های ریز در داخل بافت بتن شده و مقاومت بتن را کاهش می دهند اما این جمع شوندگی برای بلوک لیکا بسیار کمتر است و مانع از ترک خوردگی دیوار می شود.

راحتی استفاده از بلوک لیکا

کار با بلوک لیکا بسیار راحت است . توخالی بودن این بلوک یکی از عوامل راحتی کار با آن می باشد.

عایق حرارتی

بلوک لیکا یکی از مصالح مهم برای عایق بودن ساختمان و جلوگیری از انتقال حرارت میان فضای داخلی و خارجی ساختمان می باشد و در فصل زمستان از ورود هوای سرد جلوگیری و در فصل تابستان هم گرما به داخل وارد نمی شود و خانه خنک می ماند و حرارت به هیچ وجه از طریق دیوار منتقل نمی شود.

مقاومت صوتی بالا

این بلوک ها به عنوان یک عایق صوتی عمل می کنند و ساکنین ساختمان از صداهای مزاحم و اذیت ‌کننده در امان هستند و دارای بالاترین مقاومت صوتی را در میان بلوک های سبک دارد .

انواع بلوک های سبک لیکا

بلوک سبک لیکا دارای انواع مختلفی می باشد که از نظر شکل و ویژگی های آن با هم متفاوت هستند پس تفاوت آنها در وزن ، شکل ، اندازه و مقاومت صوتی آنها می باشد و اکثر آنها دارای وزن کم و ابعاد کوچک هستند . چند نمونه از آنها را ذکر می کنیم :

بلوک دیواری تو خالی پر

بلوک دیواری تو خالی پر یکی از انواع بلوک سبک لیکا است که وزن این بلوک ۱۲ کیلوگرم است و اندازه آن ۴۹*۱۷۵*۲۰ سانتی متر است و تا ۵۰ دسی بل مقاومت صوتی دارد .

بلوک دیواری تو خالی چهارجداره

یکی دیگر از انواع بلوک لیکا بلوک دیواری تو خالی چهارجداره است که وزن این بلوک ۲/۱۱ کیلوگرم است و اندازه آن ۲۰*۵/۱۴*۴۹ سانتی متر است و تا ۵۰ دسی بل مقاومت صوتی دارد.

بلوک تیغه ای ته پر دو سوراخ

اندازه این بلوک تیغه ای ۲۰*۱۰*۴۰ است و حداکثر وزن آن ۵/۵ کیلوگرم است و مقاومت صوتی آن ۴۵ دسی بل می باشد.

سخن پایانی

بلوک سبک لیکا دارای وزن سبک و کم می باشد و به خاطر ویژگی های زیادی که دارد در ساختمان سازی بسیار استفاده می شود و به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این محصولات اطلاع حاصل کنید .

0 0 votes
امتیاز به این محصول