امروزه در سراسر دنیا برای طراحی نماها از آجر تایل نما استفاده می کنند که یکی از متریال های مرغوب برای نمای خارجی و داخلی ساختمان می باشد . کاربرد این آجرها در نماهای خارجی و داخلی بنا در عین ظرافت و زیبایی از دوام بالایی برخوردار است به همین منظور ما در این مقاله به معرفی آجر تایل نما می پردازیم.

آجر تایل نما چیست ؟

در معرفی آجر تایل نما به علت مقاومت بالای این آجرها و شکل ظاهری ، کیفیت و قیمت مناسب در بازار جایگاه خاصی در صنعت ساختمان سازی را به خود اختصاص داده است و این آجرها به صورت دو منظوره استفاده می شود یعنی هم به صورت نمای بیرونی ساختمان و هم به صورت تو کار در دکوراسیون داخلی ساختمان ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و غیره از آن استفاده می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تزیینات آجرکاری با ما همراه باشید .

شناسایی آجر تایل نمای مرغوب

برای شناسایی و معرفی آجر تایل نما دارای شکل هندسی منظم و بافت سطح آجر همگن و بدون حفره و سختی آن به اندازه ای است که با خراشیدگی سطح آن آسیب نمی بیند و رنگ آن یکنواخت می باشد. این آجرها در برخورد با آجرهای دیگر صدا می دهد که این نشان دهنده کیفیت ، توپری ، جذب آب کم و مقاومت آجرهای تایل می باشد و به علت دارا بودن مزایای زیادی مانند چسبندگی مناسب با انواع ملات ها ، ثبات رنگ در هر شرایط در برابر گرما و سرما ، سایش و رعایت استانداردهای بین المللی مورد توجه بسیاری از انبوه سازان و طراحان می باشد.

ویژگی های آجر تایل نما

برای معرفی آجر تایل نما باید یک سری ویژگی های آن را بررسی کرد که شامل مقاومت در برابر زلزله ، زیبا و با کیفیت بالا ، سرعت بالا در اجرای نماها ، مقاوم در برابر آتش سوزی ، مقاوم در برابر یخ زدگی و سرما ، عایق بودن نسبت به سرما و گرما ، مقاوم در برابر ضربه و خراشیدگی ، انعطاف پذیر بودن در اجرای نماها ،عایق بودن در برابر صوت و غیره می باشد. این آجرها دارای تنوع رنگ و اندازه هستند و اکثرا در شهرهای بزرگ صنعتی و تجاری از آجر تایل نما استفاده می کنند.

آجر تایل نما جایگزین چوب ترموود

در معرفی آجر تایل نما باید گفت که این آجرها یک سری مزیت های نسبت به چوب ترموود دارند که تنوع و امکان تولید رنگ و طرح های خاص را در آنها می توان دید و مقاومت و ماندگاری این آجرها در برابر اشعه uv خورشید بسیار زیاد است و در برابر آب و هوای سرد و گرم بسیار مقاوم هستند و کاهش ۷۵ درصدی قیمت نسبت به چوب دارند و دور ریزی و ضایعات آن بسیار کمتر می باشد و با معیارهای شهرسازی بسیار مناسب است و از نظر ظاهری شباهت بسیاری نسبت به چوب دارند و نیاز به تعمیر و نگهداری از چوب را ندارند.

انواع آجر تایل نما

برای بررسی و معرفی آجر تایل نما باید انواع آن را هم یاد آوری کنیم که شکل این آجرها با آجر معمولی متفاوت است وشامل این چند نوع است :

آجر تایل نما ۲۰ سفید

این آجرها در ابعاد و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد که ابعاد آن ۲۰ *۸۰*۳ سانتیمتر می باشد و در هر مترمربع ۶ آجر تایل ۲۰ سفید را می توانید استفاده کنید.

آجر پلاک ۷ سفید

یکی دیگر از انواع آجر تایل نما که رنگ آن سفید شیری است و دانه های مشگی رنگ سطح آجر را پوشانده است و ابعاد آن ۲۲*۱۱*۵/۵ سانتیمتر است و کاربرد آن بیشتر در ورودی درب خانه ها، محل کار و یا برای تزئین دیوار و راه پله ها و درب حیاط کاربرد دارد.

آجر تایل نما سه بعدی

این آجرها سه بعدی هستند و برای نمای بیرونی و برخی از دیوارهای خانه استفاده می شود و این آجرها به اندازه کاشی هستند و مانند سرامیک های کف ساختمان وسیع نمی باشند و برای نصب روی دیوار باید ۴ عدد از این آجرها را در کنار یکدیگر قرار داد تا شکل اصلی اش مشخص شود و رنگ این آجرها کرم رنگ است و ابعاد آن ۲۴*۵۴ سانتیمتر است .

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی آجر تایل نما پرداختیم که هنگام خرید شناخت کافی از این آجرها داشته باشید که در چه قسمتی از ساختمان از آن می خواهید استفاده کنید به همین منظور شما می توانید با شرکت آجر میهن ارتباط و از نحوه سفارش این آجرها اطلاع حاصل کنید .

0 0 votes
امتیاز به این محصول