آجرهای پازلی دکوراتیو یک نوع آجرنما می باشند که نه تنها ظاهری زیبا به نمای ساختمان می دهند بلکه مقاومت و کیفیت خیلی بالایی دارند و به همین خاطر از این آجرها برای نماکاری بخش های مختلف ساختمان ها استفاده می شود. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی این آجرهای پازلی دکوراتیو می پردازیم .

مزایای آجرهای پازلی

یکی از مزایای آجرهای پازلی دکوراتیو در برابر آجر سفال ، اهمیت این آجرها در سیستم ساخت و ساز است که کار با آن بسیار ساده و آسان و مرتب است و نیاز به بندکشی یا استفاده از قالب های چوبی و فلزی برای ساخت ستون نیست.

به همین دلیل استفاده از این امر باعث کاهش استفاده از نیروی انسانی شده است  و کاهش استفاده حداقلی ملات سیمان و میلگرد و یا هزینه های ساخت و ساز می شود و معماران ساختمان از این آجرها به خاطر پایین بودن هزینه ها و مقاوم بودن این آجرها استقبال بسیاری کرده اند و اکثرا از این آجرها در ساخت سازه های خود استفاده می کنند .

مشخصات آجرهای پازلی

آجرهای پازلی دکوراتیو را برای ساخت خانه های ویلایی ، ساختمان ها ، پل ها و غیره استفاده می کنند و ساختمان ها سریعتر و ارزانتر و دقیق تر از روش های سنتی ساخته می شوند و طراحی منحصر به فرد این آجرها به صورت لوگویی باعث می شود که مصرف ملات سیمان و ماسه را کاهش می دهد و دارای مقاومت فشاری بالای ۳ مگاپاسکال را دارد که تنها آجر در کشور است که در زلزله مقاومت بسیار بالایی دارد .

به خاطر وجود سوراخ های و حفره های درون آجرها قابلیت عبور میلگرد و بتن در فواصل مشخص باعث والپست های بتنی می شود که در هنگام زلزله این دیوارها به صورت آوار نمی ریزند و این آجرها دارای ۹۸ درصد عایق حرارتی و ۶۷ درصد عایق صوتی هستند و به دلیل سبک بودن وزن آنها باعث کاهش وزن عمومی ساختمان می شوند .

ویژگی های آجرهای پازلی دکوراتیو

آجرهای پازلی دکوراتیو دارای عایق هستند. حداقل ۶۰ درصد هزینه های مصرف سوخت برای گرم شدن خانه ها در زمستان و خنک نگه داشتن خانه ها در تابستان را دارا می باشند و این خود باعث به صرفه بودن این آجرها می باشد .

این آجرها دارای تنوع رنگ می باشند و دارای رنگهای قرمز ، سفید ، مشگی ، نارنجی و خاکستری می باشند و به دلیل طراحی زیبای این آجرها دست طراحان و معماران را برای طراحی نما باز می گذارد .

همینطور دارای استحکام فوق العاده ای است و نیاز به مصالح طبیعی مانند شن ، ماسه ، سیمان و آب را کاهش می دهد و با صرفه جویی در زمان اجرا افزایش سرعت ساخت و ساز را به دلیل پازلی بودن و عدم نیاز به اقدامات رنگ و پلاشر کردن را بالا می برد . در مورد قیمت این آجرها باعث ذخیره پول و ذخیره ۵۰ درصدی در کل هزینه ساخت و ساز در هر ساختمان می شوند .

دستگاه تولید آجر پازلی

تولید آجرهای پازلی دکوراتیو با دستگاه انجام می شود که به آن دستگاه آجر پازلی می گویند . این دستگاه دارای ویژگی های خاصی می باشد و دو کاره است و علاوه بر تولید آجر، سنگ فرش هم تولید می کنند . این دستگاه در سه نوع نیمه اتومات ، اتومات تک قالبه و اتومات دو قالبه موجود است .

اجرای آجر پازلی

برای چسباندن آجرهای پازلی دکوراتیو باید از نوعی پودر ترکیبی پایه سیمان استفاده شود که از سیمان معمولی قوی تر است و مقدار کمی از آن برای چسباندن دو آجر استفاده می شود و همین طور شما می توانید برای آبگریزی بهتر و زیبایی سازه از نوعی رزین مرغوب استفاده کنید و از مراکز فروش آجرهای پازلی مانند شرکت آجر میهن می توانید این مصالح را خریداری کنید. برای سفارش این محصولات شما می توانید به سایت آجرمیهن مراجعه و تمام محصولات  سایت را مشاهده کنید .

سخن پایانی

آجرهای پازلی دکوراتیو برای استحکام نمای خارجی و داخلی ساختمان کاربرد فراوان دارد و دارای رنگهای متنوع می باشد و در برابر نور آفتاب و سایر عوامل محیطی مقاومت بالایی دارد و بسیار راحت و ساده  نصب می شود و می توان از آن برای سازه ها استفاده کرد و به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید و فروش این آجرها اطلاع حاصل کنید .

0 0 votes
امتیاز به این محصول