پلی استایرن یک نوع فوم سقفی است که از ماده پتروشیمی به نام مونومتر استایرن ساخته می شود و دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بلوک سقفی پلی استایرن می پردازیم.

.همینطور میتوانید درمورد بلوک سفالی نیز بیشتر بخوانید

بلوک پلی استایرن چیست ؟

بلوک سقفی پلی استایرن یکی از پر کاربردترین مصالح در صنعت ساختمان سازی می باشد. این بلوک ها بسیار ایمن و یک عایق مناسب برای فصول مختلف سال می باشد و از هدر رفتن انرژی و هزینه های بسیار جلوگیری می کند و ضد آتش سوزی است و در برابر آوار خطر ریزش ندارد.

ساختار پلی استایرن چیست ؟

بلوک سقفی پلی استایرن از یک پلیمر مصنوعی به نام مونومر استایرن تشکیل شده است که از نظر شیمیایی یک هیدروکربن است که در آن عناصر شیمیایی کربن و هیدروژن وجود دارد که در این هیدروکربن هزاران اتم هستند که یک نیروی کششی بین مولکولها ایجاد می کند و با حرارت دادن آنها از یکدیگر سر می خورند و سست می شوند به همین علت حالت انعطاف پذیری و کشسانی به این ماده می دهد و در دمای بالاتر به راحتی نرم می شود و به شکل های مختلفی درمی آید.

مزایای بلوک سقفی پلی استایرن

بلوک سقفی پلی استایرن به علت سبکی وزن سازه را کاهش می دهد و یک عایق مناسب برای فصول مختلف سال می باشد و در حفظ انرژی و مصرف آن کمک می کند و سرعت اجرای ساختمان سازی را زیاد و قابل حمل می باشد و این بلوک سقفی نسوز است و اشتعال زا نمی باشد و هزینه های نصب و اجرای آن بسیار پایین است و در کاهش هزینه های ساختمان بسیار موثر است.

انواع بلوک پلی استایرن

این بلوک سقفی شامل دو نوع می باشد بلوک سقفی پلی استایرن پاشنه بتنی که برای دهانه تیرچه های بتنی قابل استفاده می باشد و بلوک سقفی پلی استایرن پاشنه کرومیت که برای دهانه تیرچه های فلزی استفاده می شود.

ویژگی های بلوک پلی استایرن

بلوک پلی استایرن به علت مقاومت بسیار بالا در برابر آب و رطوبت بسیار کاربردی می باشد و باعث امنیت سازه در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله و سیل و غیره می باشد  و به جای اینکه از ده عدد بلوک سفالی در سقف سازه استفاده  شود می توان از یک عدد بلوک استفاده کرد و باعث سبک سازی وزن سازه می شود.

از ویژگی های دیگر این بلوک ها میزان نخاله های ساختمانی را کاهش و حمل و نقل و نصب آن بسیار ساده و راحت می باشد و از تیرچه های بلوکی کمتر استفاده می شود و بسیار مقرون به صرفه است و به محیط زیست آسیبی نمی زند و قابل بازیافت است   و به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد سرعت اجرا در ساختمان سازی بسیار زیاد است. ضربه پذیری این بلوک ها بسیار زیاد است و در برابر عوامل طبیعی بسیار مقاوم می باشد و نسبت به بلوک های سیمانی و بتنی بسیار مقرون به صرفه می باشد و حدود ۳۰ درصد از حجم بتن را کاهش می دهند .

بیشت بخوانید:آجر سفالی بهتر است یا بلوک سیمانی

وزن بلوک سقفی

وزن بلوک سقفی پلی استایرن بر اساس دانسیته یونولیت می باشد که معمولا این دانسیته ۷ تا ۸ کیلوگرم بر متر مکعب بیشتر نمی باشد و به دلیل وزن کم این بلوک ها از وزن ساختمان کم می شود که این مسئله یکی از مزایای استفاده از این بلوک ها می باشد.

قیمت بلوک پلی استایرن

برای خرید این نوع بلوک ها باید به این موارد توجه کنید که ابعاد مورد نظر را محاسبه و کیفیت تولید بلوک و میزان ترکیبات آن از عوامل موثر در قیمت این بلوک سقفی می باشد به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه قیمت این محصولات را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

بلوک سقفی پلی استایرن دارای مزایا و ویژگی های بسیاری می باشد و اکثرا در ساختمان سازی از این بلوک ها برای افزایش سرعت اجرا و هزینه های کم قابل استفاده می باشد و در پروژهای مسکونی ، اداری ، تجاری و صنعتی قابل استفاده می باشند و با استفاده از این متریال بسیاری از سازندگان در ساختمان سازی از آلودگی های صوتی جلوگیری می کنند  به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه خرید این محصولات اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول