شاید برای تان جالب و شگفت انگیز باشد، بدانید سقف بالای سر تان به وسیله چه مصالحی ساخته شده است. یکی از متریال هایی که وجودش در سقف ساختمان ها الزامی می باشد؛ بلوک سقفی است. بلوک سقفی، برای ساخت هر گونه سقفی ضروری می باشد؛ چرا که  سبب شده فشار و وزن یکسانی بر تمام سطوح وارد شود. بنابراین مقاومت و استحکام ساختمان افزایش می یابد.

در این مقاله به صورت مفصل در رابطه با ویژگی و مشخصات و استحکام بلوک سقفی توضیح داده شده است. اگر تمایل دارید، در این زمینه اطلاعات مفیدی کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

بلوک سقفی چیست؟

مهم ترین بخش یک سازه ساختمانی، سقف می باشد. در صورتی یک ساختمان قابل سکنا است، که حتما دارای سقفی محکم باشد؛ چرا که هر گونه ضعفی در سقف باعث شده احتمال ریزش سقف وجود داشته باشد و در نتیجه جان تمام افراد ساختمان به خطر بیافتد.

برای ساخت سقف، معماران و مهندسان ساختمان نیازمند به مصالح دارند. از جمله مصالح سنتی که در گذشته اغلب مورد استفاده قرار می گرفت؛ می توان تیرچه، سیمان و بلوک بتنی را نام برد. تمامی مصالح ذکر شده بسیار سنگین و اجرای آن بر روی ساختمان سخت و دشوار می باشد.

به همین علت، امروزه برای اجرای یک سقف محکم و استوار از مصالح دیگری استفاده می کنند. برترین و مهم ترین متریالی که امروزه در بیشتر ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ بلوک سقفی می باشد.

این بلوک از جنس سفال می باشد. به همین علت بسیار سبک است. سبک بودن بلوک سقفی باعث شده نه تنها سقف زدن برای کارگران و مهندسان ساختمان راحت و لذت بخش باشد؛ بلکه ساختمان نیز از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار شود، زیرا بار مرده سقف کاسته می شود. در نتیجه ساختمان شما از بلا های طبیعی هم چون زلزله در امان می ماند.

سقف بلوکی، سازه به حساب نمی آید. بلکه همانند یک اتصال بین تیرچه ها قرار می گیرد و موجب می شود، قالب بندی به وسیله ی سیمان به خوبی صورت گیرد.

بلوک سقفی سفالی

افراد همواره نمی توانند، در ساخت ساختمان های خود از مصالح سنتی استفاده کنند، چرا که معماران و مهندسان با روش های پیشرفته تری، اصول ساخت و ساز را فرا گرفته اند. به همین علت برای این که یک ساختمان ایمن، با مقاومت بالا داشته باشید؛ نیازمند به خرید مصالح بروز هستید.

یکی از مصالح ساختمانی بروز و پر کاربرد در دنیای امروزی، بلوک سقفی سفالی می باشد. بلوک سقفی سفالی، نیز دارای اندازه و سایز بندی است. پر کاربرد ترین بلوک سقفی، بلوک هایی با عرض ۲۵ سانتی متر و وزنی حدود ۳ تا ۱۰ کیلو گرم می باشد.

بلوک سقفی، برترین و با کیفیت ترین متریال برای زدن یک سقف می باشد؛ لذا عایق بسیار خوبی در برابر آتش است. به همین دلیل توصیه شده در تمام ساختمان های جدید از این محصول استفاده شود؛ تا احتمال هر گونه آتش سوزی را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید:کاربرد آجر سفال در صنعت ساختمان سازی

سطوح بلوک سقفی، شیار دار می باشد. چرا که شیار های سبب شده بتن به خوبی در بافت محصول نفوذ کند و در نتیجه مقاومت و استحکام سقف را افزایش دهد. به علت این که مقاومت و استحکام بلوک سقفی بسیار بالا می باشد. امروزه یکی از رقبای سر سخت بلوک های بتنی به حساب می آید؛ زیرا از ویژگی و مشخصات فنی برتری برخوردار می باشد.

 

مزایا و معایب استفاده از بلوک سقفی در ساختمان ها

مزایا و معایب استفاده از بلوک سقفی در ساختمان ها

مزایای بلوک سقفی سفالی

  • کیفیت و ابعاد یکسان
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • عایق حرارتی مناسب
  • مناسب برای استفاده در تمام اقلیم ها
  • وزن سبک

معایب بلوک سقفی سفالی

  1. احتمال شکستن بلوک سقفی در هنگام حمل و نقل
  2. نفوذ بیش از حد بتن به درون شیار ها

مسلما هر محصولی از مزایا و معایبی برخوردار است. شما با دانستن مزایا و معایب بلوک سقفی می توانید انتخابی درست برای ساختمان تان داشته باشید.

خرید بلوک سقفی

خرید و فروش بلوک سقفی امروزه در سراسر کشور صورت می گیرد؛ چرا که کاربرد بالای این محصول در صنعت ساختمان سازی سبب شده افراد زیادی خواستار خرید و اجرای آن در ساختمان هایشان باشند.

به دلیل این که بلوک سقفی از ویژگی و مشخصات فنی ممتازی برخوردار است؛ روز به روز با گذر زمان افراد بیشتری طالب خرید این محصول با کیفیت هستند. قبل از اقدام به خرید بلوک سقفی، در مورد فروشندگان معتبر این محصول در بازار پرس و جو کنید؛ تا بتوانید برترین بلوک سقفی را با قیمت مناسب خریداری و استفاده کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول