آجر سفال پلاک یا آجر سه سانتی دارای ویژگی های خاصی می باشد و به علت زیبایی و تنوع رنگی که دارد در نمای ساختمان از آن بسیار استفاده می شود و جلوه خاصی به ساختمان ها می دهد . این آجرها از خاک رس طبیعی و با استفاده از مواد افزودنی دیگر تولید می شوند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی آجر سفال پلاک می پردازیم.

ساختار آجر سفال پلاک

آجر سفال پلاک را آجرنما پلاک هم می گویند که از تکنولوژی نانو در این آجرها استفاده می شود و به علت استحکام زیاد در نمای ظاهری ساختمان هم از آن استفاده می کنند . این آجرها به اشکال هندسی مختلف و یا در سطح لعابدار تهیه می شوند و جذب آب آنها ۱۸ درصد می باشد و بر اساس فشار و مقاومت به دو درجه تقسیم می شوند مقاومت درجه یک و مقاومت درجه ۲۲ که مقاومت درجه ۲۲ برای آجرهای قرمز می باشد.

 

آجر سفال پلاک

پیشنهاد ما به شما : آجر سفالی قرمز

 

مزایای آجرنما پلاک

آجر سفال پلاک دارای ویژگی های بسیاری می باشد و در شرایط مختلف می توان از آن استفاده کرد و به علت تنوع در رنگها و قیمت مناسب بسیاری از افراد و طراحان و معماران از این نوع آجرها برای نمای ساختمان خود استفاده می کنند و این آجرها با هنر معماران ایرانی همخوانی دارد و در برابر آتش مقاوم هستند و رنگ آنها طبیعی و در مقابل اشعه خورشید و بارندگی مقاومت دارند و تغییر رنگ نمی دهند و قیمت آنها مقرون به صرفه و مناسب است و به راحتی در دسترس می باشد.

آجر سفال پلاک

کاربردهای آجر پلاک

آجر سفال پلاک در بازسازی اماکن تاریخی ، ساختن مساجد ، بناهای سنتی و قدیمی و در ساختن نمای ساختمان کاربرد دارد و همینطور در جذابیت ظاهر درونی ساختمان مانند نمای شومینه از این آجرها استفاده می شود. چون این آجرها به دلیل مقاومت و استحکام زیادی که دارند در برابر شرایط جوی بسیار مقاوم می باشند و بیشترین  کاربردی که  این آجرها دارند  در نمای ساختمان است .

 

پیشنهاد ما به شما : آجر سفالی سقفی

 

رنگ های آجر پلاک

آجر سفال پلاک از خاک رس تولید می شود و بر اساس درجه حرارتی که در کوره به این آجرها داده می شود و نوع خاک رس دارای رنگ های مختلفی هستند و معمولا این آجرها دارای رنگ زرد پر رنگ تا کم رنگ می باشند و طیف رنگ قرمز شامل دو رنگ است که این رنگ ها طبیعی هستند و در مقابل سایش دچار تغییر نمی شوند و رنگ آجر پلاک قرمز به دلیل استفاده از سنگ شیل که به رنگ قرمز است و مواد افزودنی ندارد به رنگ قرمز می باشد و این آجرها به دلیل وزن بیشتر و نسبت به رنگ زرد مقاومت بهتری دارند.

آجر سفال پلاک

ویژگی های آجر پلاک

آجر سفال پلاک به دلیل آنتی UV  بودن ماندگاری رنگ بسیار بالایی دارد و به علت استفاده از تکتولوژی نانو استحکام و مقاومت آن بالا است و این آجرها پایدار در برابر گرما در مناطق گرمسیر و مقاوم در برابر سرما در مناطق سردسیر هستند و به علت باریک بودن فضای کمتری را اشغال می کنند و مقاومت فشاری بالایی دارند .

این آجرها در دو نوع پلاک و ال تولید می شود که به آنها آجر سه سانت هم می گویند و بیشترین کاربرد را در نماهای ساختمان ها دارند.

قیمت هر مترمربع آجر سفال پلاک

آجر سفال پلاک به دلیل تنوع رنگ و سایزهای متنوع بسته به رنگ و ابعاد قیمت های متفاوتی  و مختلف دارند و از این محصول برای کارهای مدرن و ساختمان های نمای پارامتریک بسیار استفاده می شود و به علت تولید صنعتی قیمت بسیار مناسبی دارد که به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و قیمت ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

آجر سفال پلاک یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در نمای ساختمان و ساختمان سازی می باشد و به علت مزایا و ویژگی های خوب و خاصی که دارد اکثر معماران هنر ایرانی از این آجرها برای ساختمان سازی استفاده می کنند چون از قدیم تا به کنون آجرها با طبیعت و خوی بشر سازگار بوده و در هر دورانی از این آجرها استفاده می شود   به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش و خرید این محصول اطلاع حاصل کنید مشاوران شرکت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشند.

 

0 0 votes
امتیاز به این محصول