اگر شما هم در شمال و چالوس ویلا دارید باید بدانید که در این شرایط خاص آب و هوایی انتخاب مصالح برای ساختمان سازی بسیار سخت است و همچنین دارای محدودیت هایی می باشد اگر شما در شمال ویلایی بسازد به دنبال این است که بهترین ویلا تهیه کنید بهترین ویلا در ابتدا باید مصالح مرغوبی داشته باشد تا در زمان طولانی و بلا های طبیعی کیفیت خودش را از دست ندهد. ما در این مقاله قصد داریم درباره بلوک سفالی در چه اقلیمی مورد استفاده قرار می گیرد؟ به خدمت شما عزیزان مطالب مفیدی را قرار بدهیم و همچنین اگر مزایا و معایبی دارد آن را به شما بگویم شما در ابتدا باید به متخصصین مصالح مناسب ویلا در شمال مشورت کنید می توانید نمونه های موفقی که در شمال ساخته شده اند نگاه کنید و تجربه آن ها را درس بگیرید، ما را تا انتهای مطالب همراهی کنید.

بلوک سفالی چیست؟

بلوک سفالی در واقع از آهک، آب و خاک رس تشکیل می‌ شوند و بلو سازی یک روش مخصوص دارد که در ابتدا گل را آماده می کنند، آن را قالب می زنند و بعدبه آن ها برش می زنند پس از آن بلوک ها را در این زمان خشک می‌کنند و بلوک ها را به کوره منتقل می کنند و دمای کوره را ۹۰۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهند، در این بخش یک نکته بسیار مهم وجود دارد آن هم این است که زمانی بلوک ها را وارد کوره می کنند باید توجه کنند که رطوبت آن به حدی باشد که ترک نخورد و شوک حرارتی به آن داده نشود بلوک های سفالی تراکم بیشتری دارند نسبت به بلوک های سیمانی و همچنین دارای تفاوت هایی می باشند.

مزایا و معایب بلوک سفالی

بلوک های سفالی مانند هر مصالح دیگر دارای مزایا و معایب می باشد که ما در ادامه به این موضوع اشاره کرده ایم، در این بخش قصد داریم درباره کاربرد و مزایای بلوک سفالی خدمت شما عزیزان مطالبی عرض کنیم. بلوک های سفالی در ساخت دیواره آسانسور،  ساخت سقف، ساخت کف ساختمان و ساخت تیغه جدا کننده نقش بسیار زیادی دارد.

برای دیدن قیمت روز آجر سفال اصفهان میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

اگر بخواهیم درباره مزایای آن بگویم باید بگوییم که کیفیت بالا دارد و همچنین در اندازه های مختلف تهیه می شود، قابلیت تحمل بسیار بالایی دارد برای مثال شما می توانید لوستر و آویز نصب کنید با استفاده از پیچ و رول پلاک، عایق مناسب در برابر صدا، تراکم بالا نسبت به بلوک های سیمانی، عایق مناسب در برابر گرما و سرما.

همان طور که می دانید هیچ نوع مصالحی بدون معایب نمی باشد اکنون معایب بلوک های سفالی را به شما می گوییم: نسبت به سایر بلوک ها مقاومت فشار کم تری دارد، وزن بلوک های سفالی سنگین می باشد، ممکن است در زمان حمل و نقل شکسته شود، اگر از خاک رس و آهک استفاده شود زمانی که با گچ برخورد کند ترک برمی دارد، احتمال وجود انحنا در ظاهر به دلیل پخت در کوره و در زمان تخلیه اگر با بی دقتی بار را خالی کنند و یا پرت کنند بلوک ها ممکن است شکسته شوند و همچنین بهره برداری از خاک رس برای طبیعت می تواند مضر باشد.

مزایا و معایب بلوک سفالی

آیا بلوک سفالی بهتر است یا بلوک آجری؟

اگر شما هم نمی‌دانید که از بلوک های سفالی استفاده کنید یا بلوک های آجری ما در این بخش به شما کمک خواهیم کرد پس ما را همراهی کنید؛ قبل از هر چیزی کیفیت مصالح باید مورد توجه قرار بگیرد باید به کیفیت  آن توجه کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این بلوک ها را برای ویلای شمال تان مناسب است! تولید بلوک آجر به نسبت به بلوک سفال بیشتر است و همچنین در تولید بلوک های آجری به شکل آهک و آب بسنده می کنیم و بلوک های سفالی از نظر قیمت بسیار مناسب تر از بلوک های آجری می باشند.

بیشتر بخوانید:کاربرد آجر سفال در صنعت ساختمان سازی

اگر بخواهید ما به موارد جزئی‌تر بررسی می‌کنیم برای مثال مقاومت هردوی این نوع بلوک ها بالا می‌ باشد بلوک سفالی تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد مقاومت می‌کند و بلوک آجر مقاومت بیشتری از سفال دارد، زمانی که شما از بلوک آجر استفاده کنید حرارت بیشتری را مساله در بر می گیرند و بعضی از مکان های خانه باید از بلوک های آجر استفاده کنید برای مثال اطراف دیوار شومینه، دودکش و اطراف اجاق ها زیرا آجر در برابر یخ زدگی بسیار مقاوم است.

آیا بلوک سفالی بهتر است یا بلوک آجری؟

اگر در دیوار های خروجی ویلا از آجر استفاده کنید برای کاشی از آب بسیار کم کرده اید اما  ما توصیه می‌کنیم از آجر در نواحی مرطوب استفاده نکنید اگر خواستید استفاده کنید حتماً عایق کاری مناسبی انجام بدهید. امید واریم مطالب مفیدی در خدمت شما عزیزان قرار داده باشیم و انتخاب مناسب شما علاوه بر تأمین زیبایی و هزینه کم تر  و همچنین دوام عمر بیشتری را به وسیله شما هدیه بدهد.در مقاله ای که خواندید برای شما عزیزان در مورد بلوک سفالی در چه اقلیمی مورد استفاده قرار می گیرد توضیح داده ایم.

0 0 votes
امتیاز به این محصول