بلوک سقفی سفالی از جنس سفال است و یک نوع مصالح پوششی برای سقف ها می باشد و مابین دو تیرچه در سقف را پر می کند به همین منظور ما در این مقاله به بررسی مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی می پردازیم.

بلوک سقفی سفالی چیست؟

یکی از مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی شامل وزن سبک آن است و جهت سبک سازی سقف کاربرد دارد و همچنین غیرقابل اشتعال می باشد و در مصرف بتن صرفه جویی می شود. از مزایای این بلوک ها عایق مناسبی برای صدا و حرارت هستند و با ملات ها به راحتی ترکیب می شوند و دارای ابعاد مشخص و بسیار مقرون به صرفه هستند و به راحتی در دسترس می باشند.

این بلوک ها سطح صافی ندارند و روی سطح آنها شیارهای وجود دارد که باعث می شود اتصال این بلوک ها با ملات و سازه های فلزی و بتنی بهتر انجام شود و می توان گفت که این بلوک ها جزو مصالح ساختمانی غیرباربر هستند.

همینطور میتوانید در مورد آجر سفالی نیز بیشتر بدانید.

مشخصات فنی بلوک های سقفی

مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی شامل وزن تقریبی ۱۵/۱۰ کیلوگرم است و این محصول بر پایه خاک رس تولید می شود و دارای ابعاد ۲۵×۲۰×۵۰ سانتی متر است و ارتفاع ۲۵ سانتی متر و پوشش دهی ۲۰×۵ است و هر قالب سفالی سقفی سطح ۱٪ مترمربع را اشغال می کند که می توان گفت برای یک مترمربع سقف حدود ۱۰ قالب بلوک مورد نیاز است.

کاربرد بلوک سقفی

از مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی این است که این بلوک ها به صورت توخالی و مشبک هستند و دارای اندازه های مختلف می باشند . در قدیم معماران برای فاصله ۲ تیرچه به صورت طاق ضربی از آجر استفاده می کردند ولی امروزه از این بلوک سقفی برای پرکردن سقف بین دو تیرچه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:مقایسه آجر سفال با آجر ماشینی

مراحل تولید بلوک سفال سقفی

از مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی در مراحل تولید آن می باشد که شامل چند مرحله است :

استخراج مواد خام از زمین ، آماده کردن خاک ، تولید قالب بلوک و در مرحله آخر گذاشتن در کوره و پخت خشت می باشد.

ابتدا باید خاک را بررسی کرد و در صورت بالا بودن کیفیت آن را استخراج کرد و کلوخ ها و سنگ های آن را جدا کرد و در آسیاب خورد کرد و بعد برای تولید قالب آن باید دو روش انجام داد .

روش اول این است که تولید به صورت خشک است که خاک داخل قالب فشرده می شود و درصد رطوبت آن بسیار کم است . در روش دوم به صورت تر است و خاک به صورت خمیر به دستگاه قالب گیری منتقل و بعد به دستگاه برش وارد و به اندازه مورد نیاز برش داده می شود و بعد دستگاه خشک کن و رطوبت آن را می گیرد و خشک می کند و در مرحله آخر در کوره گذاشته می شوند و پخته می شوند و بعد از خاموش کردن کوره و سرد شدن خشت آنها را به انبار منتقل می کنند.

بیشتر بخوانید:بهترین نماهای آجری را بشناسید

هنگام خرید این بلوک ها به چه نکاتی باید توجه کرد:

رنگ بلوک ها باید یکنواخت باشد و دانه های آهکی نداشته باشد .

سطح بلوک شیاردار و بدون خمیدگی باشد.

جنس بلوک باید با کیفیت باشد.

تولید این بلوک ها باید با اجرای استانداردهای روز دنیا یکی باشد.

ارتفاع بلوک ها باید تابع ارتفاع کلی سقف باشد.

این بلوک ها بیشتر از ۲۰ درصد آب را نباید جذب کنند.

وزن این بلوک های سقفی حدود ۷ تا ۱۰ کیلوگرم باشد.

قیمت بلوک سقفی

از مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی قیمت آن می باشد که قیمت این محصول بستگی به ابعاد مورد نیاز دارد و هزینه هر عدد بلوک برای باربری هم به آن اضافه می شود البته هزینه اجرای این بلوک های سقفی از سایر بلوک ها بیشتر است به همین منظور شما می توانید به سایت شرکت آجرمیهن مراجعه و نحوه قیمت این بلوک ها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

مشخصات کامل بلوک سقفی سفالی بسیار مهم است چون کیفیت این محصولات باید درجه یک باشد و در اجرای ساختمان سازی و امنیت ساختمان ها برای اجرای سقف های تیرچه و بلوک حائز اهمیت است و این بلوک ها دارای خاصیت محکم بودن ، خاصیت جذب رطوبت محیط و غیرقابل اشتعال بودن را دارند به همین منظور شما می توانید با شرکت آجرمیهن ارتباط و از نحوه سفارش این بلوک ها اطلاع حاصل کنید.

0 0 votes
امتیاز به این محصول